Een dagje in Santos, waar oud en nieuw samenkomen. - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Een dagje in Santos, waar oud en nieuw samenkomen. - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Een dagje in Santos, waar oud en nieuw samenkomen.

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 Februari 2015 | Brazilië, Santos

Santos is een schitterend stadje, aan de ene kant heb je prachtige nieuwbouw omgeving omring met strand. En aan de andere kant heb je een heel oud stadje met schitterende ouderwetse panden. Het plaatse Santos is ook bekend vanwege zijn haven, dit is de grootste van Zuid-Amerika.

Wat heb ik heerlijk geslapen! Voor het eerst in 1,5 week een kamer voor mij alleen. De dag werd begonnen met een heerlijk ontbijt bij een bakker, want de ouders van Julia vonden dat ik een echt Braziliaans ontbijt moest hebben. Helaas wist ik niet dat we daarna gelijk door gingen, dus had ik mijn camera nog thuis laten liggen.

Er moest even geshopt worden op de vismarkt van Santos, de sterke geur van vis kwam mij al tegemoet. Persoonlijk zou ik hier niet graag mijn vis shoppen. De vissen, schaal en schelpdieren dreven in grote bakken met water wat volgens mij ijs had moeten voorstellen. Het water was in veel gevallen ook niet mij zijn bekende kleur.

De vader van jullie zette ons af in het oude stadscentrum van Santos wat echt prachtig is. De mooiste gebouwen wisselde zich af met oude vervallen gebouwen. Met een klein treintje gingen Julia en ik door de straten. Een schitterend treinstationnetje, zo één die uit een film zou kunnen komen. Een reusachtig gebouw, met prachtige ornamenten. Hier werd vroeger de koffie verhandeld en belangrijke beslissingen gemaakt over koffie. Nu is dit gebouw een koffie museum, waar natuurlijk ook even koffie geproefd moest worden door Julia en mij.

Aan het einde van de middag stond er een barbecue op ons te wachten bij Julia thuis. Op Braziliaanse wijze gemarineerd vlees, zwarte bonen en rijst. Aan het einde van de dag zouden we weer terug naar Sao Paulo gaan. Terwijl de ouders van Jullia ging inpakken voor vertrek wilde Julia graag nog even naar de kermis die vandaag voor het laatst zou zijn. Voor slechts 10 reaal (3 euro) mocht je de kermis betreden en dan kon je gratis in alle attracties. We hadden maar tijd voor 2 attracties, maar het was erg leuk om eens op een kermis te zijn in een heel ander land!