Terug naar de middeleeuwen! - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Terug naar de middeleeuwen! - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Terug naar de middeleeuwen!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

19 Februari 2015 | Brazilië, Parati

Op tijd mijn bed weer uit om al mijn spullen in te pakken en nog even een wandeling langs de boulevard te maken voor de mooiste foto's. En om half 10 stond ik klaar bij de boot om het volgende avontuur aan te gaan in Paraty. Tijdens de boottocht waren er een aantal schitterende plaatsjes te bewonderen langs de kustlijn van Ilha Grande, maar ook andere kleine eilandjes waar we omheen gingen. Op sommige eilandjes stond maar 1 huis of appartement. Hier woonde mensen op een privé eiland, met schitterende strandjes en prachtig vrij uitzicht.

Eenmaal terug in Agra Dos Reis was het zaak om bij het busstation te komen. De makkelijkste optie leek mij de taxi. Op het busstation was het nog zeker 30 minuten wachten tot de bus naar Paraty er was. Gelukkig was ik op de boot een aantal mensen tegen gekomen die ik de dag daarvoor tijdens de boottocht had ontmoet. Ze gingen ook naar Paraty, dus ik had gelukkig een beetje aanspraak tijdens het wachten. De busreis verliep prima en vlekkeloos. Ik dacht dat ik al zo'n mooie rit had gemaakt van Rio de Janeiro naar Angra Dos Reis, maar de reis naar Paraty was nog adembenemender. Zo tegen het middag uur kwam ik aan in Paraty, waar ik mij had voorgenomen om een taxi naar het hostel te pakken. Echter de taxichauffeur lachte mij uit toen ik vroeg of hij mij naar het hostel kon brengen. Gelukkig is mijn Portugees inmiddels zo goed dat ik het snap als iemand mij de weg uitlegt. Zo bleek dus werkelijk dat het hostel op nog geen 100 meter van het busstation af lag!

Ingecheckt en het thuisfront weer van al mijn verhalen op de hoogte gesteld, wilde ik het stadje gaan verkennen. Het moment dat ik het hostel uitliep, kwam er niet een jongen aangelopen. Hij was net ingecheckt en had even snel bij de supermarkt wat boodschappen gedaan. De Duitse Jacob had 6 maanden in Brazilië gewoond voor zijn studie en sprak inmiddels een aardig woordje Portugees. Na een korte introductie besloten we om samen het stadje te gaan verkennen.

Het centrum van Paraty is alsof je de middelleeuwen komt binnen wandelen. Door de straten van grote grijze blokken steen, die een ongelijk motief over de straten vormde, reden nog steeds paard en wagen. En als het hoog tij was, liepen de straten volledig onder met zeewater. Dit leverde wel weer prachtige plaatjes op. De huizen waren wit gekleurd met blauwe accenten en soms vond je ineens een huis in een totaal ander kleurtje. De haven lag vol met kleine bootjes in alle kleuren van de regenboog, hoewel de kleur roze toch wel het meest favoriet was.

Het was snik heet en de druppels zweet liepen als kleine straaltjes langs mijn gezicht. Het was overduidelijk tijd voor een verfrissing. En wat is er dan heerlijker dan met de voetjes in het water en een heerlijke verse mango en banaan sapje?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 39746

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: