Ziekelijke watervallen - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Ziekelijke watervallen - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Ziekelijke watervallen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

20 Februari 2015 | Brazilië, Parati

Het is nog vroeg in de avond, ik voelde kleine steken in mijn maag. Heel de dag alleen maar water uit een fles gedronken en nu lagen zelfs de kleinste slokjes zwaar op mijn maag. Hoe meer ik dronk en hoe later het werd, werd mijn maag steeds een beetje pijnlijker. Dan maar op tijd naar bed in de hoop dat het morgen over was, want morgen ging ik met Jacob een jeep safari doen.

Het was 6 uur in de ochtend, toen ik wakker werd van het gevoel als of er een mes in mij maag werd gestoken. Rustig in en uit ademen door mijn neus, misschien dat de pijn daar wel minder van werd. Maar helaas, de pijn leek beetje bij beetje erger te worden. En om 6 uur in de ochtend kun je nog nergens heen om iets aan de pijn te doen. Schuifelend ben ik naar beneden geslenterd, misschien was de gastheer al wakker en had hij iets in zijn medicijnkast had liggen. Helaas was het beneden nog volledig donker en geen leven in de brouwerij. Na een klein uurtje kwam eindelijk de gastheer naar beneden om het ontbijt klaar te maken. Hij zag mij op de bank liggen en ging gelijk in zijn EHBO kast kijken maar tevergeefs hij niets tegen de maagpijn. Om 8 uur waren de winkels open, dus met veel pijn en moeite ben ik naar de drogist om de hoek geslenterd in de hoop dat ze iets konden betekenen. Helaas, ze spraken geen woord Engels! En zelfs het woordje "Au" en naar mijn maag wijzen, deed hen geen belletje rinkelen. De medewerker pakte zijn mobieltje uit zijn tas en haalde Google Translate te voorschijn. Terwijl er weer een enorme pijnscheut door mijn maag ging alsof iemand probeerde mijn maag uit te wringen.

Gelukkig kwam ik terug in het hostel met iets dat zou moeten werken. In het hostel aangekomen was inmiddels ook Jacob wakker geworden en die scheen ook wel eens die pijn te hebben gehad en daar nog medicijnen voor te hebben liggen. Beide medicijnen ingenomen en na een uurtje leek het eindelijk beter te gaan! Ik heb besloten om toch mee te gaan op de Jeep safari.

Met zo nu en dan nog steeds een paar hevige pijnscheuten heb ik de jeepsafari toch goed doorstaan en kunnen genieten. De eerste stop was bij een waterval waar het mogelijk was om even lekker te zwemmen, het zwemmen in het ijskoude water voelde stiekem heel goed met mijn maagproblemen. Ik ben zelfs nog een stuk naar boven geklommen waar het begin van de waterval was en het water vrolijk speelde over verschillende speelse rotsen.

We zouden nu naar een Canchacha destilleerder gaan. Persoonlijk heb ik inmiddels al vaak genoeg van dit soort bedrijven gezien en ik voelde mij niet lekker, dus ik had helaas maar weinig interesse. Terwijl de anderen druk waren met Canchacha proeven, ben ik even onderuit gaan liggen in de jeep.

De volgende stop was bij een restaurant, hier had je de optie om te kunnen eten. Het eten was niet inbegrepen en dat was maar goed ook, want ik kon geen hap door mijn keel krijgen. Voor het restaurant was een schattig beekje, om bij het restaurant te komen moesten we een schommelende krakkemikkige brug oversteken. Steeds konden er maar 5 personen tegelijk over de brug. Terwijl de anderen aan het eten waren heb ik het moment aangegrepen om op een rots in het water en in de schaduw te gaan liggen. Het geluid van stromend water om mij heen gaf een rustgevend gevoel, zo rustgevend dat ik in slaap ben gevallen. Na drie kwartier schoot ik wakker, in de angst dat ze al weg waren, maar net toen ik mij omdraaide kwamen de anderen het restaurant uitgelopen en waren druk bezig met het maken van foto's van de omgeving.

We waren aangekomen bij de volgende waterval. Het water liep langs een gladde rots, hier was allerlei groen op gaan groeien en erg glad geworden. Hierdoor werd de waterval gebruikt als natuurlijke glijbaan. Maar er werden ook kampioenschappen rots surfen gehouden. Men gaat dan staand van de rots glijbaan afglijden. Het heeft veel weg van boarden, maar dan zonder board. Ik heb mij maar beperkt tot het toe kijken hoe anderen naar mijn idee bijna hun nek braken. En door mijn jeep genoten werd ik gebombardeerd tot fotograaf en camera vrouw van hun glij avonturen. Na een tijdje zijn we met zijn allen verder naar boven geklommen, waar weer gewoon een mogelijkheid was om lekker te zwemmen. Men denkt dat deze plek het begin is van de verhalen over Tarzan, hier hangen de lianen overal en er is een grote hoge rots waar men net als Tarzan vanaf in het water kan springen.

De dag werd afgesloten bij een andere Chanchacha destileerder, hoewel ik mij inmiddels aanzienlijk beter voelde, heb ik er toch voor gekozen om even in een winkeltje te kijken en vervolgens in de jeep met een heerlijk flesje koud water te wachten op de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 39734

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: