Ziekenhuis - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Ziekenhuis - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 December 2006 | Cyprus, Nicosia

22 December 2006,
Ja gister was het nog precies 1 maand voor mijn vertrek en 4 maanden na mijn aankomst. Het is toch maar goed dat het einde nadert. Een paar dagen terug wilde mijn huisgenoot onder de douche stappen, en daar kwam alleen nog maar heet water uit. Als je alleen de koude kraan aan deed kwam er helemaal geen water uit. Conclusie, we hebben geen koud water!! We hadden bij de buren aangebeld of dat nou normaal is. Daar zeiden ze dat het regelmatig gebeurd en dat je dan de kraan 10 minuten open moet laten staan en dat het water dan wel komt. Maar na 3 uur de kraan open te hebben staan vonden we het wel genoeg. We zijn gaan slapen.
De volgende dag had ik om 11 uur een afspraak met Koulla, om kwart over 11 aangekomen en ze was nergens te bekennen. Ik heb het hele hotel afgezocht. Bij de receptie gevraagd, bij de accounting gevraagd en toen kwam ik de assistent van de GM tegen. Ik vroeg aan haar of ze wist waar ze was en ze zei ja die is er nog niet. Inmiddels half 12. Ik heb toen gezegt oh dat is een beetje raar, ik loop haar al vanaf 11 uur te zoeken omdat we om 11 uur een afspraak hadden. Die vrouw schrok daar een beetje van. En zei dat ze Koulla mij zo snel mogelijk zal laten bellen. Ik ben weer naar huis gegaan en thuis aangekomen ging mijn telefoon. Ik was te laat met opnemen. En ik probeerde terug te bellen en toen was ze al niet meer bereikbaar. Dus ik heb al mijn spullen gepakt en ik ben naar Koulla gegaan. Eindelijk had ik haar gevonden. We hebben even mijn papieren voor de Europass doorgenomen. En toen hebben we het nog even over het water gehad. Het blijkt dat de rekening niet is betaald. Ze zei dat ze er gelijk achter aan zou gaan. Verder heb ik ook een klein ongelukje gehad. Ik was gister aan het werk, toen mijn schouder een beetje pijn begon te doen. Ik lette er niet op en ben gewoon doorgegaan met werken. Toen had ik een redelijk zware plateau, deze kon ik niet dragen omdat het heel erg pijn deed aan mijn schouder. Dus ik heb aan iemand anders gevraagd of die hem wilde weg brengen. Toen ik eenmaal klaar was ging het wel weer. Thuis ging ik samen met Anna koken, ik pakte een pan op en ik zakte door mijn arm heen. Het deed ik zo’n pijn! En van af dat moment kon ik bijna mijn schouder niet bewegen. Het deed zo’n pijn! Ik had Manon gebeld om te vragen of ze kon kijken of er een dokter kon komen. Toen ging ze daar voor kijken. Ze belde terug en zei dat ze in het hotel hadden gezegd dat ik beter even langs het ziekenhuis kon gaan. Dus ik ben maar naar het ziekenhuis gegaan. Hier heb ik na anderhalf uur in het ziekenhuis te hebben gezeten, een mitella gekregen en een recept voor medicijnen en een briefje voor mijn werk dat ik 2 dagen niet kan werken. Ik ben maar even naar het hotel gegaan om het briefje af te geven. Maar wat ik nou precies heb, dat weet ik niet. Ze zeiden in het ziekenhuis alleen maar “it’s your mussel!” En ook nog in gebrekkig engels! Nou ik ga maar lekker genieten van mijn 2 vrije dagen.
Heel veel liefs en
Kuzzies me!

  • 23 December 2006 - 11:43

    Lysanne:

    hey meissieej
    kei zielig *knuffel* hoop dat het snel weer goed komt met je armpie! mis je wel hoor! dikke kus lysanne

  • 26 December 2006 - 18:01

    Mama:

    Hoi hoi,
    Was maar een kort gesprekje net, maar je hebt het ook zo druk. Lekker gekookt met Anna? En was het gezellig? Wij hebben niet veel gegeten, want we waren ziek. Wel heel veel boodschappen gedaan, dus de koelkast en de kasten puilen nu gewoon uit. Ik hoef gewoon voorlopig niet naar de winkel. Hooguit voor een pak melk ofzo. Maar het was niet gezellig zo, jammer hoor. Waarschijnlijk heb ik dit opgelopen toen we uit waren afgelopen zaterdag. Er was iemand verschrikkelijk over zijn nek gegaan in de wc daar en dat zat helemaal op de bril en op de vloer. Dan hangen er natuurlijk genoeg ziektekiemen in zo'n klein hokje. En hoewel ik daarna goed mijn handen heb gewassen, kon ik niet al die tijd mijn adem inhouden toen ik binnen was. Jammer dus. Waren nu vrolijke kostdagen. Ook gezellig. De kilo's die je er anders aan eet heb ik er nu uit gegooid. Je moet het wel positief benaderen nietwaar. Hopelijk wordt Oud en Nieuw leuker en gezelliger, maar kan bijna niet minder. Hopelijk hebben jullie het toch gezelliger gehad. En in ieder geval lekker warm, want de verwarming doet het weer en schoon, want het koud water doet het ook weer dus jullie kunnen weer douchen. Als je arm nu ook weer in orde is, dan zal het allemaal toch wel goed komen. Nog 3 1/2 week!!!
    Groetjes en liefs,
    xxxxxx
    mama

  • 27 December 2006 - 11:37

    Marielle:

    He lief klein zusje van me. De kerst is alweer voorbij, dat betekend dat het bijna oud en nieuw is. En als het oud en nieuw is dat betekend dat je over 21 dagen weer terug komt dat is precies 3 weken. Dus wat ik daarmee wil zeggen is: Je bent alweer bijna thuis!
    Dat is mooi want dan kan ik je weer zien. En dat is fijn, want jij bent mijn lieve kleine zusje!
    Ik moet zo werken maar ik dacht ik zal nog even een berichtje voor je achter laten. Vragen hoe jouw kerst was. Dus: Hoe was jouw kerst?
    Die van ons was wat minder. We gingen op kerstavond naar de ouders van Bas en toen kregen we een telefoontje van het ziekenhuis, dat het niet zo goed ging met de oma van Bas. We zijn daar toen heen gegaan en hebben haar even gezien. Midden in de nacht. Toen zijn we toch maar naar huis gegaan. 's ochtends werden we gebeld door de moeder van Bas dat ze was overleden. We zouden 1e kerstdag eigenlijk naar Bas zijn oma gaan in het ziekenhuis en daarna naar de opa en oma van zijn moeders kant, maar we zijn thuis gebleven. De ouders van Bas zijn wel gegaan om van alles te regelen. Maar kerst vieren zat er niet meer in. 2e kerstdag was wel gezellig maar liep ook niet als gepland. We zouden naar mama gaan en daar eten, maar ma was ziek en ik geloof arie ook. Dus zijn Karen en Elmar naar ons gekomen. We hebben met allerlei restjes een hele maaltijd gemaakt en we hebben een spelletje Catan gespeeld. Nu is het derde kerstdag en nu moet ik werken. Met Bas gaat het wel goed hoor. Maar het is wel heel vervelend.
    Nou nu ben je op de hoogte van onze kerst. Ik hoop dat jij het heel erg naar je zin hebt gehad. Of moest je werken?
    Veel liefs, Marielle

  • 27 December 2006 - 12:36

    Astrid:

    Heej Heej,
    Mijn kerst was ook niet zo leuk. Kerstavond heb ik moeten werken. Er was niet eens een speciaal diner gemaakt voor het personeel, maar gewoon wat we normaal ook krijgen. Dat was wel wat balen. Toen we thuis kwamen had onze Jeroentje lekkere dingen op de tafel gezet. Om 01.00 uur hebben we dus nog allerlei dingen gegeten, en Manon had een taart gemaakt. Dat was wel heel gezellig. 1e kerstdag moest ik werken tot half 7. Toen ik thuis kwam was ik heel moe. Maar ik moest me klaar maken want we gingen naar een collega om kerst te vieren. Maar het kerst gevoel was ver te zoeken bij mij, maar het was wel gezellig. 2e kerstdag moest ik weer werken van 10 tot half 7. Na het werken zouden Anna en ik gaan koken, maarik was zo moe dat ik voorstelde om maar eerst een soepje te eten om wat energie te krijgen. Met de soep hadden we crackers met kruidenboter. Daarna zat ik zo vol dat we eerst maar even een kerst film gingen halen. We hadden toen maar besloten eerst de film te kijken en daarna onze kerstmaal te maken. Helaas, tijdens de film zijn we allebei in slaap gevallen. We zijn om 23uur nog even wakker geworden en besloten om maar naar bed te gaan. Misschien kunnen we wel 3e kerstdag ons feestmaal eten!!
    Heel veel liefs
    En kuzzies,
    En alvast een gelukkig nieuw jaar voor iedereen!!!
    Astrid

  • 28 December 2006 - 14:12

    Jannees:

    haaj schat.. wat bende allemaal aan t uitspoke daaro? nog ff en je bent alweer thuis en ik heb je een heeeeele hoop te vertelle over alles hier in de hb haha! Al mijn verhale die ik kwijt wil zeg ik nou allemaal tege andere mensen maar niemand reageert er zoals jou op haha stom he! kgaa vanaaf naar jantje smit in de amsterdam rai hehe.. en kerst heb ik ook erg gezellig gehad! kzou geen cadeautjes krijge maar toen kreeg ik echt kei veel joh echt leuk! Ik mail snel weer vrouwke kus Jane

  • 28 December 2006 - 17:43

    Tessa:

    Heey Lieverd! Hoe is het nu met je? Wat stom vant hotel dat er niet eens iets normaals te eten was met kerst. Ik hoop dat je je weer wat beter voelt nu. Je kunt me altijd bellen of smsen he!! Ik mis je! Se agapo! Dikke kus Tes

  • 28 December 2006 - 17:43

    Tessa:

    Oh en hoorde ik nou dat je geen stroom meer had? Is er al wat aan gedaan??
    Ik hoop het!!! Kus Tes

  • 29 December 2006 - 14:08

    Jan Fokke:

    he Tijger. Zo te zien gaat het nog steeds wel goed met jou (jullie Manon hoort er natuurlijk ook bij)de overbelaste schouder moet je maar zien als extra veije dagen. Zijn jullie de kerst een beetje goed doorgekomen???? En staat de champagne al koud??? voor ouidejaars avond. Of hebben jullie ergens een knalfeest geregeld? Hier in het Nederlandse alles goed (vakantie, heel vervelend) maar ik sla me er wel doorheen. Alvast voor 2007, een heel fijn, gaaf en geweldig jaar, hopelijk in goede gezondheid en veel wijsheid!!! Lieve Dames heel veel plezier nog en geniet van de laatste weken. Groet en liefs jan

  • 29 December 2006 - 14:12

    Astrid:

    Heej meissies,
    Heej jannes, wat lief dat je me zo erg mist, Maar je laat het nou net overkomen of ik een roddeltante ben. haha. Maar nog maar 23 daagjes en ik ben weer thuis!! En je kan me altijd mailen, bellen enzovoorts als je mijn reactie wil! Maar ik vind het ook wel leuk om van jou een heel ratel verhaal te horen als ik thuis kom! Ben namelijk niet anders van je gewend! :p Nou tot strakkies jane!!'Kuzz

    Heej Tessie,
    Met mij is alles goed ja! En wat het hotel betreft ik ben inmiddels niet anders gewend! We hebben ongeveer een uur zonder stroom gezeten. In het donker en in de kou! Heb je eindelijk verwarming valt de stroom uit. Ik heb Koulla gewoon opgebelt, ze had toevallig avond duty. En toen manon het hoorde van de stroom is ze naar koulla gegaan en heeft ze haar eens goed de waarheid verteld! Ik moest er wel om lachen. Wel grappig was dat we de dag erna eindelijk de beloofde kacheltjes kregen en stofzuiger! Wel een beetje jammer die van het hotel waren waren zonder licht en deze geven licht. De andere zijn daar boos om. Maar ik heb zoiets van als we deze voor die andere hadden gekregen hadden we toen heel erg blij geweest! Dus niet zeuren!! Nou meis, ik ben bijna thuis en dan zie ik je weer!!! Se agapo too!!!
    Kuzzies
    Asje!!

  • 02 Januari 2007 - 14:49

    Myrelle:

    Hejs banaan, gelukkig nieuwjaar!!! thnx voor je kaartje, Helaas krijg ik hem niet geopend beetje faag. Ben eindelijk ontnuchterd en over mijn kater heen... ga nu lekker chippies eten en llekker chille... kuss

  • 03 Januari 2007 - 13:57

    Jannes:

    Mijn kaartje ging ook al nie echt open beetje vaag 8-) lig dus nie aan myrel haha heb um ook maar open gescheurd hehe ciaoo xx

  • 03 Januari 2007 - 14:51

    Ronald:

    Hey Astrid,

    2 dagen vrij lekker hoor :D nu niet gaan zuren dat je stageperiode erg zwaar was he want dan natuurlijk niet. Bij mij hadden ze het gewoon ingetapt en ben gewoon doorgegaan met werk. Vandaag mn visum van china gehaald nog 17 dagen en dan eindelijk weg uit het koude Nederland:D

    Groeten Ronald

  • 03 Januari 2007 - 17:00

    Astrid:

    Heej heej,
    Myrel ik denk dat je het over mijn Ecard had? Ja dat was een kerst en verjaardagskaart die had ik de 19e van December verstuurd en er bij aangeklikt dat hij de 22 moest aankomen en ik kreeg 2 dagen geleden te zien dat je hem pas had ontvangen, beetje vaag dus. Maar als het goed is heeft Dennis net als bij Janneke ook bij jou moeder een kaart voor jou van mij in de bus gedaan. Ik had 3 kaarten naar Dennis gestuurd, scheelde mij postzegels! 1 voor hem zelf, 1 voor jou en 1 voor Janneke. Maar helaas die van janneke zal wel niet goed meer kunnen staan aangezien ze hem heeft open gescheurd! hahaha. Nou meissies
    Zie jullie snel weer!
    Heel veeel liefs
    Kuzz as

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 39769

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: