Thuis - Reisverslag uit Breda, Nederland van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Breda, Nederland van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 Januari 2007 | Nederland, Breda

Hallo!
Dit keer weer gezellig vanuit Nederland!
Ja ja ik ben weer terug in Nederland!
Maar voordat ik weg ging heb ik een heleboel leuke dingen gedaan!
Ik heb gewerkt tot en met 16 Januari, 9 Januari heb ik nog een dagje met Matus meegelopen, een beetje uitleg gehad wat hij nou als supervisor zo de hele dag doet. Eindelijk een beetje gedaan wat we hadden moeten doen. Nou 16 Januari was dus mijn laatste werkdag. Matus was supervisor die dag en heeft een fles römer geopend voor mijn laatste werkdag! Samen met alle collega's hebben we een heerlijk glas champagne op.

Woensdag 17 Januari ben ik met mijn andere supervisor, Antoinette, naar Karinia geweest. Ze heeft mij en Anna daar het een en ander laten zien. Karinia is aan de turkse kant en was vroeger 1 van de mooiste plaatsen van Cyprus, samen met famagusta. Beide steden worden nu beheerst door Cyprus. 's middags kwamen we weer thuis rond een uur of 1. Toen ben ik met suus, Mick en Jeroen naar het park gelopen. In het park hebben we gezellig ouderwets in het speeltuintje gespeeld, in de draaimolen gezeten, op de schommel en op de wip. Daarna zijn we nog langs een watervalletje gelopen enzovoorts! Naast het park zat ook een Mac donalds. We hebben daar even een heerlijke mac flurrie gehaald en op de stoep op zitten eten. tegen die tijd begon het donker te worden en zijn we met de taxi naar Sitio geweest. In Sitio hebben we nog even wat gedronken en we zijn naar huis gelopen. 's avonds hadden we een staff party. Hier hadden we een buffet en daarna werd er gedanst en gedaan! Ik heb zelfs nog met de assistent F&B manager Christos gedanst! En geloof me dat is zeer bijzonder!!

Donderdag 18 Januari zijn Fleur en ik al om zeven uur opgestaan! Om acht uur kwam namelijk de traveltaxi om ons op te pikken. We gingen namelijk naar Paphos. Paphos is nu de mooiste plaats van Cyprus. In Paphos hebben we eerst heerlijk langs het strand gelopen, daarna zijn we even naar een souvenirs winkeltje gelopen. Daar hebben we het een en ander gekocht. Bovenop deze winkel zat het Paphos Aquarium. Hiervoor moest je 3,50 pond betalen. Ik had Fleur overgehaald om het te doen. Ik dacht zo duur moet vast leuk zijn! Maar helaas, de namen van de vissen op het aquarium kwamen niet overeen met de vissen in het aquarium! Het meest spectaculair waren de haaien en de krokodil. We zijn nog even doorgelopen naar een heel mooi kerkje, tenminste van buiten. Van binnen stonk het en stelde het helemaal niks voor! Na een stukje lopen kwamen we aan bij de haven, hier hebben we even gegeten en gedronken. Het eten was niet bepaald geweldig! Aan de haven staat ook een kasteeltje dit kasteeltje moesten we natuurlijk even bezichtigen! Weer 1 pond entree. Het kasteeltje was wel leuk om door heen te dwarrelen en om wat leuke kiekjes te maken, maar daar hield het bij op!
Daarna zijn we doorgelopen langs het strand. Op mijn kaartje stonden een paar bezienswaardigheden waar ik heen wilden, Deze konden we wel vinden maar er zat een hek om heen, en ik had geen idee waar de ingang was. We zagen wel mensen lopen daar. Op een gegeven moment zagen we een gat in het hek. We zijn er door heen gekropen! (dont try this at home) En toen konden we toch deze dingen bezichtigen zonder weer entree te moeten betalen! Het was wel heel indrukwekkend!! Het huis van Thompeus en weet ik veel wie nog meer. Het liep al aardig tegen kwart voor vier en om kwart voor vier zou onze taxi ons weer oppikken. We zijn snel wezen haasten, helaas hadden we wel moeite met het vinden van de uitgang cq ingang. Maar we hadden het gevonden. Na 3 uur in de taxi te hebben gezeten kwamen we helemaal doodmoe thuis. Jeroen was daar spagetti aan het maken en daar hebben we met zn 4en gegeten. Iedereen ging vroeg naar bed, maar ik ben maar een beginnetje gaan maken aan het inpakken van mijn koffer.

Vrijdag 19 Januari heb ik mijn koffer nog verder ingepakt en mijn laatste kleren gaan wassen. 's avonds hebben we nog een afscheids feest gehad in onze vertrouwde Sensations. Habib, Diana, Andri, Ashraf, Jeroen, Mick, Suus, Fleur, Anna, Ram en Rajiv waren daar allemaal gekomen speciaal voor mij. We hebben een leuke tijd gehad daar!!

Zaterdag 20 Januari was voor mij wel de dag. De kleren die ik de dag ervoor had gewassen had ik vandaag in mijn koffer gedaan. Alles was nu ingepakt en wel! Niks meer laten liggen. 's avonds na 1 uur zijn er nog wat mensen langs gekomen en had Anna een hele mooie en overheerlijke aardbeien Kiwi taart! Speciaal voor ons afscheid. We hebben nog een uurtje geslapen en om 6uur ging de wekker. We hebben ons even een beetje opgefrist en om half 7 stond de taxi beneden. Met zn allen zijn we in de taxi gegaan en naar het vliegveld gereden. Op het vliegveld hebben we even gegeten, een soort ontbijt. Helaas het spijt me Mick ik heb het 2e croisantje niet opgegeten. Om een uur of 9 zijn we naar het vliegtuig gegaan. Het was dan echt zover! Het einde van mijn avontuur was inzicht!

Zondag 21 Januari was het al inmiddels. We kwamen aan op schiphol, een half uur vertraging maar! 5 uur in het vliegtuig gezeten! Ik rende naar de bagage hal en toen ik mijn koffer had ben ik naar buiten gerend! Daar stonden Mijn moeder, mijn zus, Tessa en Jelle met een super groot spandoek met Welkom thuis! Heel erg Gaaf!! Ik heb eerst mijn moeder plat geknuffelt en daarna de rest! We zijn een frietje met en een frikandel speciaal gaan eten. HEEERLIJK!!
Thuis aangekomen zat het hele huis vol met visite! Geweldig vond ik het om weer thuis te zijn!!

  • 29 Januari 2007 - 23:24

    Mama:

    Hoi meisje,
    Het is nu niet meer nodig dat ik hier berichtjes voor je achter laat, want alles wat ik je wil zeggen kan ik zo aan je kwijt. Vandaag is mijn verjaardag, een dag waarvoor je weer in Nederland wilde zijn en dat is je ruimschoots gelukt. De ballonnen van jouw thuiskomst hangen er nog en kunnen nu nog even blijven hangen als verjaardagsversiering voor ons. Want Arie is natuurlijk ook jarig vandaag. Maar daarna kan alles worden weggeruimd.
    Ik ben heel blij dat ik je weer lekker kan knuffelen en niet hoef te proberen je op msn te vinden als ik je iets wilde vertellen. En ook dat ik niet meer naar het buitenland hoef te bellen. Maar ondanks dat gun ik het je zeker als je je volgende stage periode weer in het buitenland zou willen doen. En ik hoop dat ik je dan ook zal kunnen bezoeken, hoewel ik zeker weet dat we alletwee na zo'n bezoek alleen maar meer heimwee zullen hebben. Ook wil ik graag met je naar Cyprus om te zien waar jij de afgelopen 5 maanden hebt doorgebracht. Dus we hebben nog wat in de planning.
    Zo, dit was mijn allerlaatste berichtje op deze site.
    Veel liefs,
    xxxxxxxx
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 39766

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: