Een weekje met mijn pa. - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Een weekje met mijn pa. - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Een weekje met mijn pa.

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

09 December 2006 | Cyprus, Nicosia

03 December 2006,
Vandaag was dan eindelijk de dag dat mijn vader kwam. Ik was de hele dag zo vrolijk. Op mijn werk mocht ik eerder naar huis, omdat mijn vader kwam. Alleen was mijn vader de weg kwijt geraakt. Hij was naar Agia Napa gereden in plaats van Nicosia. Hij wist niet dat een andere naam voor Nicosia, Lefkosia was. Om een uur of 7 werd Anna gebeld. Ze kwam naar me toe gerend, telefoon voor je! Ik denk telefoon voor mij?? Ik heb een eigen telefoon hoor! Maar mijn telefoon was uit gevallen schijnbaar. Het was Tessa. Mijn vader zat in het hotel! Ik werd helemaal blij en ben naar het hotel toe gerend. Daar aangekomen zag ik mijn vader zitten. Ik was zo blij om weer eens een bekend gezicht te zien, dat ik huilend in mijn vaders armen ben gevallen. Haha het was zo emotioneel dat mijn supervisor huilend naar achter was gelopen, en een vriendinnetje van mij ook moest huilen. Daarna heb ik mijn vader mijn appartement laten zien. Hij vond het vreselijk! Hij vroeg zich af hoe iemand het hier kon uithouden. Daarna zijn we uiteten gegaan. We gingen lopend. Natuurlijk had ik hem mee genomen naar Sitio! Heerlijk biefstukje gegeten! Hier kwamen we een andere supervisor tegen. Hij nodigde ons al gelijk uit voor een kopje koffie in het hotel. Na lekker gegeten te hebben zijn we lekker naar huis terug gelopen. Hier hebben we nog even op internet gezeten. Toen kwam Tessa thuis van werken. Nog even gezellig gekletst en naar het hotel in Protaras gegaan. Hier zijn we uitgeput in slaap gevallen.

04 December 2006,
We hadden onze wekker allebei vroeg gezet, maar we zijn allebei niet wakker geworden. Om 12 uur waren we wakker en hadden we helaas het ontbijt gemist. Toen zijn we beneden gaan zitten om te drinken. En toen was het mogelijk om gewoon een ontbijtje te bestellen. Dus hebben we een heerlijk ontbijtje gehad!! Op een terrasje in het zonnetje! Na ons heerlijk ontbijtje zijn we over het gebied van het hotel wezen lopen. Uit wezen waaien over het strand. Lekker uit gewaaid en wel zijn we in de auto gestapt. We wilde opzoek naar Famagusta. Helaas hebben we dat niet gevonden! Famagusta is een verlaten spookstad in het Turkse gedeelte. We hebben nog wel leuke kiekjes gemaakt! Het was wel vermoeiend. Toen het eenmaal donker begon te worden zijn we maar naar huis gegaan. Lekker even op de kamer zitten ontspannen en rond een uurtje of half 9 zijn we naar beneden gegaan om wat te eten. Helaas. Het eten was niet veel! Maar ja je kan ook niet alles hebben hè? Lekker wat gedronken, en nog even op de kamer tv gekeken en toen beneden nog wat cocktails gedronken. Was wel gezellig! De mensen die hier werken maken nog meer uren dan mij joh! Die zie je ’s ochtends vroeg en ’s avondslaat nog steeds! Daarna zijn we maar weer lekker naar bed gegaan! Deze bedden slapen heerlijk!!

05 December 2006,
Vroeg op om half 9 en om 9uur aan het ontbijt. Heerlijke croissantjes, eitjes, toast, noem maar op. Heerlijk ontbijtje gehad. Mijn eerste ontbijt denk ik in 3,5 maanden. Om 10 uur zaten we in de auto. Op weg naar de Troodos gebergte. Van Protaras naar Agia Napa. Van Agia Napa naar Larnaca en van Larnaca naar Limmasol. En toen waren we de weg kwijt, dachten we. Gelukkig zaten we toch goed. En zagen we eindelijk een bordje Troodos. Door de bergen heen met veel ploppende oren, en een aantal tussen stopjes omdat we even wat kiekjes moesten maken, zagen we een bord met watervallen... dus wij die volgen, Bleek het een kleintje te zijn en je moest er nog voor betalen ook om hem te bezichtigen! Helaas hebben we dus niet gedaan. We zijn door gereden. Tot aan Troodos. Het was daar koud! Zeker wel 5 graden. Dat betekende van 23 graden naar 5 graden. We hebben daar even wat geluncht. Heel gezellig. En wat kiekjes gemaakt van, van alles. Er stonden ook wat kraampjes met natuurlijk Cypriotische souvenirs! We hebben hier pistache koekjes gekocht. Die waren heel lekker en dus ook zo op! Er was ook een kraampje met leder waren, waar een heel lief klein hondje voor de stoep zit. (denk je!) ik ging het beestje aaien en hij deed heel lief terug, tot hij in mijn arm beet en ik weg wilde lopen, hij ook nog eens in mijn been beet. Het deed behoorlijk pijn en hij heeft mijn broek kapot gebeten. Een broek die mijn vader vanuit mijn eigen kast had mee genomen. Ik vond het dus ook niet bepaald erg leuk! K*T hond! We zijn weer in de auto gaan zitten en zijn verder omhoog gereden. Op de hoogste punt van de berg staat een of ander geheime leger basis ofzo. Dat denk ik omdat ik nooit op internet had gelezen dat, dat op de top staat. Het is streng bewaakt en ook met schutkleuren. We mochten zelfs geen foto’s maken daar. Dus we hebben maar gewoon even genoten van het uitzicht. Daarna zijn we weer verder gereden. Naar beneden, door allemaal kleine dorpjes. Hier zijn we nog even gestopt voor een klein kerkje, en bij een standbeeld van Makarios (1e koning van Cyprus). We hebben over een heleboel enge weggetjes gereden. En toen konden we de bordjes Limmasol niet meer vinden. Ik dacht dat als we de bordjes Nicosia zouden vinden dat we vanzelf wel weer bordjes Limmasol zouden vinden. Haha ik had gelijk. Toen we eenmaal in Nicosia zaten, zagen we de bordjes Limmasol weer. Maar ook bordjes Larnaca. Dus zijn we maar een beetje om, terug naar het hotel gereden. In het hotel aangereden zijn we wezen avondeten en naar de kamer gegaan. Ik ben nog even Sims wezen spelen. (ja dit geweldige tijdverdrijf heeft mijn zus ook voor me meegegeven aan papa) En mijn vader zat gezellig Duitse TV te kijken. En we zijn op tijd wezen slapen!

06 December 2006,
Vandaag zijn we lekker op tijd opgestaan. We zijn gaan ontbijten, en na het ontbijt zijn we naar de auto gegaan, op weg naar Nicosia, toen papa erachter kwam dat hij zijn camera was vergeten in het hotel. Dus we zijn maar weer terug gegaan. Camera gehaald en weer geprobeerd naar Nicosia te rijden. Nicosia, the walled city. Klinkt indrukwekkend, maar valt best tegen. Ik wist dat al omdat ik hier woon, maar papa heb ik het eerst nog even laten zien. Achter de muren zie je een paar hele oude smalle straatjes, hier staan nu een heleboel souvenir winkeltjes en een aantal tavern restaurantjes. Vanaf daar zijn we door de stad naar de Turkse kant gelopen. We zijn nog even bij Lydra street bij een muurtje naar de Turkse kant wezen kijken. In het Turkse gedeelte zijn we een beetje om de old town gelopen. En toen de stad in. Hier heb ik pa nog even over de muur naar de andere kan laten kijken waar hij even daarvoor nog van de andere kant had gekeken. We zijn door de stad gelopen waar ik hem het een en ander heb laten zien. Zoals een klein smal straatje waar ze stoffen en leer en weet ik veel wat nog meer verkopen. We zijn nog even op een binnenhofje geweest, hier hadden ze ook een foto expositie over hoe het er allemaal 20 jaar geleden uitzag. Daar heb ik nog een heel mooi souvenir voor Mariëlle gekocht. Daarna heb ik in een winkeltje twee pakken gekocht, heel mooi alleen waren de broeken iets te lang, dus die hebben ze voor 2 pond beiden op maat gemaakt. Tevreden liep ik de winkel uit samen met pa, op naar een barber. Ja ook hij moest een beetje verwend worden. Dus hier heeft hij zichzelf laten scheren. Dit was erg spectaculair om te zien. Een hele show maakte ze er van. Met het schuim, het mesje, massage, een vuurtje en ga zo maar door! Het begon al aardig te schemeren dus zijn we maar terug gelopen. We zijn weer naar de oude straatjes van Nicosia gegaan waar een aantal tavern restaurantjes zaten en heb ik even voor ons een heerlijke maaltijd bestelt, want pa moest natuurlijk even wat van de heerlijke Meze proberen. Dit betekent geloof ik van volle tafel. Maar zijn allemaal kleine hapjes die typisch Grieks zijn en waarmee ze je hele tafel vol zetten. Ik had het al regelmatig gegeten. Maar Papa vond het wel lekker. Zelfs de slakjes vond hij heerlijk. Na ons buikje rond te hebben gegeten en een heerlijke fles rode wijn leeg te hebben gedronken, zijn we nog even naar mijn appartement gegaan omdat ik 3 kleinigheidjes had voor de meiden. Een soort sinterklaas cadeautjes. 3 Kleine tasjes met een kleine pluche sleutelhanger erin, een mandarijn en een aantal pepernoten. Ze vonden het geloof ik erg leuk, van Anna kreeg ik gelijk een hele dikke knuffel als bedankje! Papa heeft hier nog wat leuke foto’s genomen van Manon, Anna en mij bij een kerstboom, ja, ja die staat hier ook al. Zodra mijn verbinding een beetje oké is zal ik het 1 en ander aan foto’s toevoegen, en anders zien jullie ze allemaal zodra ik weer thuis ben. Maar ja dat is vanaf vandaag ook nog maar over 1,5 maand!
Maar goed, weer op weg naar het hotel in Protaras. Ik was zo moe dat ik in de auto maar eens ben wezen slapen. In Protaras ben ik weer wakker geworden. We zijn nog even naar het hotel hier naast geweest, want hier had je gratis internet! Ik had dit keer een heleboel berichten, waar ik iedereen heel erg voor wil bedanken! Want ik vond het erg leuk om te lezen. Ik had ook een aantal e-mails. Maar sorry ik had niet zoveel batterij meer om e-mails te retourneren en een reactie te geven op mijn site.

07 December 2006,
Vandaag hebben we even een lekker rustig dagje gehad. We zijn niet al te vroeg op gestaan, om een uurtje of 10 zaten we aan het ontbijt. Daarna zijn we in de auto gestapt en eens de buurt van Protaras verkennen. We hadden al een aantal keer ’s avonds een bergje gezien met een kerkje erop wat geheel verlicht was. We besloten daar maar eens een kijkje te nemen. We kwamen bij een bergje, maar helaas we moesten helemaal omhoog klimmen met een trapje wat schots en scheef was. Boven op het bergje aangekomen zagen we een aantal wensbomen. Dat is iets speciaals hier op Cyprus. Deze bomen staan op een berg of bergje, en hier kan je, als je er een zakdoek in knoopt, een wens doen. Deze wens mag alleen geen betrekking op jezelf hebben. Hier hangen dan aan de zakdoeken vast ook een heleboel foto’s en rijmpjes voor en van mensen die zijn overleden. Na de klim terug naar beneden zijn we door gereden naar Cape Grego. Dit is in het uiterste puntje van Cyprus. Ook hier kan je niet tot het uiterste puntje komen omdat hier een luchtruim zat. Na een aantal leuke foto’s te hebben genomen zijn we door gereden, door een vuilnisbelt. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen op een plaatsje waar alleen maar rotsen van lavasteen was. Hier klotste de zee tegen aan. En als je dan naar beneden keek zag je hele grotten. Helaas waren deze niet van dichtbij te bezichtigen omdat je niet naar beneden kon. Maar het was wel heel mooi om te zien. Toen we er op uit gekeken waren zijn we weer in de auto gestapt, we zijn doorgereden naar Agia Napa. In Agia Napa aangekomen hebben we even bij een vis restaurantje vis gegeten. Voor mij een heerlijk forelletje en voor Pa hele calamaris. Een heerlijke lunch dus. Verder was er eigenlijk niet veel te beleven in Agia Napa. Het lijkt bijna wel een spookstad zo verlaten als het is deze maanden. We zijn weer richting Paralimni gereden om te kijken of daar nog wat was te beleven. Hier was niet zoveel te beleven. Alleen wat winkeltjes. Ik wist nog een strandje wat we tegen zouden moeten komen op weg naar huis waar het heel mooi zou zijn. Alleen waren we de weg weer even kwijt geraakt. Meant to be! Want nu kwamen we allemaal borden tegen van View point Gohst city Famagusta. Waar we afgelopen maandag zo naar hebben gezocht hebben we nu gevonden. Het Niemandsland Famagusta. Je kan er allemaal hotels, huizen enzovoorts zien staan. Het is alleen niet van zo dichtbij te bezichtigen maar het schijnt dat de was van 25 jaar geleden nog aan de was lijnen hingen. We hebben het op verschillende plaatsen bekeken. Heel indrukwekkend. Helaas werd het al weer donker, dus zijn we weer richting het hotel gereden en hebben we daar gegeten en ’s avonds nog een drankje in de bar gedaan.

08 December 2006,
Vandaag hebben we een lekker rustig dagje gehad. We zijn lekker laat uit bed gekomen en gaan ontbijten. Vandaag moest ik om 3 uur in het hotel zijn, ik had een soort van cursus over groups en events. Dus we zijn maar even door Protaras heen gelopen. Nog even geluncht bij het hotel. En daarna heb ik nog even mijn spullen opgehaald die ik achter zou laten in Nicosia. We waren ruim op tijd vertrokken maar natuurlijk is er dan een weg afgesloten en moet je dwars door de stad van Larnaca rijden, en als je dan bijna in Nicosia bent kom je in de file! Ik kwam 5 minuten te laat binnen. Maar het maakte niet veel uit want die man waar we die cursus van zouden krijgen was nog druk in gesprek. Nou daar zaten we dan. Nou dames… wat kan ik voor jullie doen. Ze hadden gezegd dat we een cursus zouden krijgen en die man weet niet eens wat we daar komen doen. We hebben maar even uitgelegd wat de situatie was. Hij heeft toen in een kwartier uitgelegd wat zijn taak was en wat hij allemaal deed daar. Toen mochten we een beetje mee kijken naar hoe hij een boeking of een optie maakte met fidelio. Alleen hij wist er zelf ook niet zo veel van af. Dus ja. Verder mochten we nog wel een dagje mee lopen als we vrij waren. Ja als we vrij zijn dan mogen we onze vrije dag inleveren om toch weer naar het werk te gaan! Sorry daar heb ik ook niet zo veel zin meer in. Binnen een uurtje stonden we weer buiten. Ik ben met pa nog even wat door nicosia gereden en we hebben mijn bagage thuis achtergelaten. Daarna zijn we naar Larnaca gereden. We zouden eigenlijk ’s avonds nog even terug rijden om uit te gaan met de meiden. Maar pa was een beetje te moe om nog uit te gaan en hij wilde het niet te laat maken. Dus hebben we wat gegeten in een steak house in Larnaca. Heerlijk!! Daarna zijn we bij haagen dasz een ijsje wezen eten. We hebben nog even wat rondgelopen en zijn weer naar het hotel gegaan. Lekker naar bed.

09 December 2006,
Vandaag is het dan weer afgelopen met de pret. Om half 4 moet ik weer werken. Ik ben met pa even in het hotel hier naast gaan zitten, waar ik dit laatste stukje dus schrijf. We gaan zo meteen naar het vliegveld. Hier ga ik hem uitzwaaien en om 15.00 wacht de taxi op mij. Ik ga dan met de taxi terug naar huis, en pa gaat om half 5 vliegen terug naar Nederland.
Ik heb een hele leuke week gehad. Ik denk dat nu de laatste 1,5 maand alleen nog maar makkelijker is. Die 1,5 maand is zo voorbij! Ik ben dus zo weer thuis! Ik heb nu wel gezien dat Cyprus niet alleen maar slecht is! Cyprus is ook heel mooi en kan ook best leuk zijn. Dus misschien dat ik hier toch nog wel een keer terug zou willen komen. Het is inmiddels toch een stuk uit mijn leven!

Nou jullie hebben voorlopig weer even genoeg lees voer dus weer eens heel veel liefs en kuzzies van mij hier uit Cyprus!!
Astrid

  • 11 December 2006 - 12:01

    Marielle:

    Zo dat was een heel verhaal. En het enige dat is blijven hangen is dat je een leuk souveniertje voor me hebt gevonden, nu ben ik nieuwsgierig, kan ik nergens anders meer aan denken. Haha. Nee geintje. Ik hoorde van papa al dat jullie het onwijs gezellig hebben gehad. Hij belde me toen hij aankwam op het vliegveld in Nederland. Ik lees nu dat jullie echt een hele hoop hebben gedaan. Wat ik ook leuk vind is dat jij het zo leuk kan vertellen allemaal. Als de horeca nou niets wordt, dan kun je altijd nog schrijfster worden ofzo. :)
    Ik ben nu weer aan mijn huiswerk. Heb alleen weinig zin. Van het weekend ben ik samen met Karen en Dieke uitgeweest hier in Breda. Het was echt super gezellig, ik had een beetje veel gedronken (voor mijn doen) en ik had dus gisteren een soort van kater. Dat is echt lang geleden dat ik dat heb gehad. Ik zag dat je een stukje had geschreven dus ik dacht, ik ga nu maar gelijk even kijken. Ik vind het jammer dat ik er niet bij ben geweest. Ik denk dat het er nu niet meer inzit dat ik langskom. Ik ben nog steeds aan het kijken, maar ik denk dat je dan ook geen vrij meer kunt krijgen of wel?
    Anders kan ik misschien jouw laatste week komen, dan kunnen we samen terug naar huis. Ha ha, dat zou wel grappig zijn. Maak ook eens wat foto's van waar je woont, van binnen en van buiten, daar ben ik wel benieuwd naar.
    Ik ga weer gauw verder met mijn huiswerk. Dan spreek ik je binnenkort, als je niet te druk bent met Simmen. :)

    Dikke kus,

    Marielle

  • 11 December 2006 - 15:43

    Mama:

    Hoi lieffie,
    Iedere dag ben ik een poosje op msn in de hoop dat we even kunnen bijkletsen, maar het wil niet erg lukken nog. Ik ben blij dat je het leuk hebt gehad met je pa. Dan kun je er in ieder geval weer even tegen. Nog een paar weken en ik kan je weer afhalen op Schiphol, met een compleet ontvangst commité geloof ik. Maar goed dat heeft nog even.
    Grpetjes en een dikke knuffel,
    xxxxxxxxxx
    mama

  • 13 December 2006 - 08:22

    Ronald Bullens:

    krijgen we nog nieuwe berichten?

    Wacht in spanning af op de wilde verhalen! Hoeveel jongens heb je het hoofd al gek gemaakt? vertel vertel......

    Groetjes Ronald

  • 16 December 2006 - 23:41

    Tessa:

    Asje!!! Ik mis je nu al!! Ik wil terug! Haha nee hoor geintje..tis ook heel fijn om weer thuis te zijn. Ik denk aan je!!! Dikke Kus Tess HvJ

  • 18 December 2006 - 09:53

    Roon:

    Hey As, nog heel veel succes en sterkte nu je zonder Tessa nog op Cyprus zit. Het is nog een maandje, de meeste tijd heb je er al op zitten.
    Spreek je snle weer op msn.
    Kus Roon

  • 19 December 2006 - 12:03

    Mama:

    Hoi lieffie,
    Alles ok? Op msn wil het allemaal nog niet erg lukken helaas. Laats was je ook al weer snel verdwenen. Ik heb nog zitten wachten of het je nog zou lukken om er weer op te komen, maar helaas. Inmiddels heb ik het huis in kerstsfeer gedoopt en mijn kerstkaarten verstuurd. Ik hoop dat jij daar op Cyprus ook nog wat kaarten ontvangt want dat is toch altijd wel weer leuk. Ik zal zien dat ik wat foto´s maak van hoe het er nu uit ziet thuis. Dan mail ik ze wel. Ik heb nog steeds geen foto´s gezien van hoe het er bij jullie uitziet met alle kerstversierselen en of het nog een beetje kitscherig is geworden zoals je graag wilde.
    Ik heb besloten dat ik als je weer in Nederland bent een paar dagen vrij neem. Dan kun je gezellig met samen weer een beetje wennen aan Nederland. En misschien evn lekker samen de stad in of bij de Mac ontbijten ofzo. Maar in ieder geval even tijd voor elkaar. Ik verheug me er nu al op.
    Groetjes, knuffels en een dikke zoen.
    xxxxxxx
    mama

  • 19 December 2006 - 16:19

    Myrel:

    Tis stil aan de overkant..!!! Laat is wat van je hore mutsje. Fijne kerst alvast...
    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 39755

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: