Alweer 4 maanden van huis! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Alweer 4 maanden van huis! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Alweer 4 maanden van huis!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

02 December 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik schrijf tegenwoordig alleen nog maar maandelijks, daarvoor mijn excuses! Ik heb het gewoon erg druk en naar mijn zin! Terug naar waar ik gebleven was;

Het weekend van 6 november, was het weekend dat we onze auto huur moesten betalen, eigenlijk was het niet echt een bijzonder weekend, omdat Janneke en ik, een beetje blut waren. Dit door onze belachelijk hoge huur, en een auto die je moet huren. Deze auto is een stuk duurder dan de auto die ik in Nederland rij! Helaas is dit het enige veilige vervoersmiddel voor een meisje alleen in Kaapstad! Dus we hebben een goedkoop dagje gehouden. We zijn na dat we terug kwamen van de plek waar we de huur hadden moeten betalen. (Is niet door gegaan want er was niemand!) Naar Bo-Kaap gereden. Dat is een wijk in Kaapstad waar je als toerist geweest moet zijn! Het is een arme wijk waar alle huizen een kleurtje hebben. En waar je de Nederlandse architectuur in kan terug vinden. Erg leuk om even door heen te rijden. Vervolgens zijn we naar het park in de centrum van Kaapstad gereden. Een mooi botanisch park, met veel mooie bloempjes, bomen, stuiken, veel vogels en eekhoorntjes. Veel oude gebouwen met weer die Nederlandse architectuur er om heen. Echt even heerlijk genoten! We gaan binnenkort een keer daar picknicken. Daarna zijn we even een drankje gaan doen bij een café op het terras onder de bomen. Heerlijk genoten van de spelende kinderen en de fluitende vogels.

De volgende dag was het nog steeds prachtig weer en dus tijd om maar weer eens een heerlijk dagje aan het strand te liggen. Er valt niet meer over te vertellen, omdat we er alleen maar hebben gelegen. Sanne heeft nog een leuke hoed gekocht en dus hebben we met zijn allen nog wat lol gehad om het afdingen! In de avond hebben we gezellig een braai gehouden, hoewel ik niet heel erg heb mee gedaan.

De woensdag erop zijn we naar Knoxville gegaan, daar kan je tussen 8 en 9 ’s avonds gratis cocktails drinken en na 9 uur komt er gratis sushi. Het was een gezellige avond, op het lange wachten na. Het duurde lang voordat de cocktails er waren, maar het duurde nog langer voordat de sushi er was. Uiteindelijk kregen we de sushi pas om 11 uur ’s avonds. Er waren zelfs al wat mensen van ons groepje naar huis gegaan omdat ze niet meer wilde wachten. Geen groot succes dus. De Vrijdag erop, op 12 november, zijn we gezellig gaan borrelen bij ons thuis. En uiteindelijk hebben we een braai bij ons thuis gehouden. Het was weer een erg gezellige avond. De volgende dag had ik een Skype dat met mijn broer, die ik nog helemaal niet echt had gesproken sinds ik hier zit. Dus dat draaide uiteindelijk uit op een hele dag achter de computer zitten. De volgende dag hebben we die saaie computer dag ingehaald met een heerlijk dagje bij een concert van Goldfish. Echt geweldige muziek en een geweldig gezellige dag! Mijn advies is om eens muziek te downloaden van Goldfish! Ze worden in Nederland ook best bekend! Het weekend is alweer om en op maandag was het weer heerlijk werken.

Woensdag 17 november erop was het de dag waar ik naar toe aan het leven was! We gingen naar een voetbalwedstrijd van de Nelson Mandela cup; Bafana Bafana (Nationale Zuid-Afrikaanse voetbalteam) tegen de USA. Het was echt weer Worldcup all over again! Fuvuzela’s hoorde je overal op de straten, in en om het stadion. De straten waren geel gekleurd van de Zuid-Afrikaanse shirtjes die iedereen aan had. Waves in het stadion. Helaas verloor ZA met 0-1 van the USA.

De zaterdag erop zijn Janneke en ik naar Claremont gegaan om even gedag te zeggen tegen mijn collega’s die daar hard aan het werk waren. En hebben we een beetje rond gekeken in Claremont. In de avond hebben we heerlijk gebraait bij Oat die weer terug was van zijn reis van drie weken door Thailand. En de volgende dag was ik heel erg ziek. Ik kon niets meer binnen houden, geen brood, geen water letterlijk helemaal niets. Alles kwam er met dezelfde gang weer uit. Ik voelde mij er goed ziek van, gelukkig kwam Heidi die avond langs met medicijnen tegen het overgeven. Deze werkte niet gelijk, maar wel snel! GELUKKIG! De volgende dag ben ik nog maar een dagje thuis gebleven voor de zekerheid.

De woensdag daarop dachten we dat het wel leuk was om het nog maar eens te proberen bij Knoxville, tussen 8 en 9 gratis cocktails en na 9 uur sushi. Om 8 uur komen we er aan en bestellen een cocktail, om half 9 krijgen alleen Janneke en ik een cocktail, terwijl Janneke’s collega, die er eerder was, nog steeds niets had. De cocktail hebben we snel opgedronken omdat we er nog best wel 1 wilde hebben. Na het bestellen van de 2e hebben we ruim een uur gewacht, maar we hadden nog geen cocktail. Ook de sushi was er nog steeds niet. Toen het 10 uur was en we al meerdere keren hadden geklaagd over dat we onze cocktails en sushi nog niet hadden zijn we daar weggegaan. Wat wel nog leuk was is dat Kim Feenstra de cocktail bar kwam binnenlopen. Janneke en ik wisten niet zeker dat zij het was, maar nadat we haar Twitter hadden gecheckt bleek ze het echt te zijn geweest! Wel weer speciaal.

Afgelopen vrijdag 25 november zijn we naar een Portugees restaurant gegaan, Linda wilde er graag heen omdat ze er elke vrijdag salsa hadden. We hebben er heerlijk gegeten! De dag erna op zaterdag zijn we naar de Nederlandse markt geweest. Sinterklaas kwam ons daar eens opzoeken. Wel leuk, Rob Fruithof, ook wel bekend van het vroegere TV programma Wakku wakku, was Sinterklaas! We hebben een hele tijd gezellig zitten kletsen met de beste man! Daarna zijn Janneke, Linda, Nadesh en ik naar Stellenbosch gegaan, waar we gezellig hebben rond gelopen, een broodje hebben gegeten voor de lunch. Een erg gezellige dag! En om de dag af te sluiten hebben we bij ons thuis een braai gehouden, dat ook weer erg lekker en leuk was! Op de zondag moest Janneke helaas werken, daarom ben ik met Linda, Nadesh, Robert, Sanne en Luuk naar Ratanga Junction geweest. Het pretpark waar we vanuit ons huis op kijken, maar waar we nog niet eerder waren geweest. Het was een erg klein, maar toch een erg leuk park! Het hoogtepunt van het park waren volgens mij de water attracties, waarin we grote lol hebben gehad!

En tenslotte belanden we dan toch weer op de dag van vandaag. Ik moet mij een beetje voorbereiden op aankomend weekend, want ook hier gaan we sinterklaas vieren, ondanks dat die goed heilig man niet hier langs komt. Daarom houden we hier surprise avond, zonder surprise, alleen cadeau en gedicht!

Wel erg leuk en ik heb er al zin in!



Dus daarover later meer!



Voor nu weer heel veel liefs en tot snel!

  • 02 December 2010 - 22:53

    Marleen:

    Hey lieve Astrid,

    Wat een leuk verhaal weer. Oma zal het ook vast leuk vinden. Als ik voldoende ben opgeknapt ga ik zaterdag of zondag bij haar op bezoek. Dan neem ik het verhaal weer mee.
    Ze vindt dat altijd erg leuk. Maar het zijn er minder dan toen je op Cyprus zat.
    Je hebt er gelukkig een heel goede reden voor. Want je hebt het nu nog beter naar je zin dan toen.
    Het is op Cyprus vandaag 26 graden geweest en heerlijk strandweer. Dat Habib tenminste op facebook gezet. Met daarbij de wens voor een: Merry Christmas.
    En daar zitten we dan, -8 en sneeuw. Dat scheelt nogal. Maar met mijn lekkere warme nieuwe jas aan is het buiten goed te doen. En binnen is het ook behaaglijk. Ik heb het al niet meer zo koud als gisteren.
    Vanuit ons koude hoge noorden stuur ik je warme groetjes en een hele dikke knuffel.
    Veel liefs,
    xxxxxxxx
    mama

  • 03 December 2010 - 08:57

    Linda:

    Ik ben zoooo trots op mijn gedicht!!

  • 07 December 2010 - 07:22

    Mariette:

    Ik snap er niets van. Vier dagen geleden had ik een lang bericht getypt, maar hij staat hier niet bij!!!! Waar is ie gebleven.

    In dat bericht stond dat ik je wilde bedanken voor de kaart en het tafelgebertgte zooooo mooi is op die kaart. Leuk om te lezen dat jullie toch iets aan sinterklaas hebben gedaan. Gaan jullie ook iets met kerst doen?

    Geniet van het weer, want hier is het heeeel koud en vooral ook heeeeel glad..... Zeer K*T dus.

    Liefs,
    Jet

  • 27 December 2010 - 16:55

    Brenda Peters:

    Hallo Astrid,
    Zo, ik ben weer helemaal bijgelezen. Dat was er een tijdje niet van gekomen. Het zijn hier ook drukke, maar leuke weken geweest. Zoals je waarschijnlijk wel van je moeder hebt gehoord, waren wij 25 jaar getrouwd en hebben wij daarom een etentje aan huis gegeven voor onze broer en zussen (c.q. zwagers en schoonzussen). Ook vanwege Hans zijn verjaardag trouwens. ( overigens namens hem bedankt voor je kaart, vond-ie erg leuk) . Verder zijn we samen een paar dagen naar Berlijn geweest, wat erg leuk was. Vervolgens hebben we net gisteren met de ouders (dus ook met oma) 2e kerstdag gevierd en voor hen een dineetje hier bij ons thuis georganiseerd. Was ook heel geslaagd, gezellig en lekker... ! Wij hadden hier een superwitte kerst. Zal voor jou wel raar zijn daar in Africa, dat het zo warm is met kerst. Verder leuk om te lezen dat je het nog erg naar je zin hebt.
    Al lees ik weinig over wat je nou voor je stage moet doen, maar in ieder geval doe je erg veel leuke dingen!! En als ik de foto's zie, dan is het er supermooi; als ik jou was zou ik denk ik niet meer terugwillen... . Nou we wensen je nog een fijne laatste maand toe. Een gezellig Oud en Nieuw,
    Een supergoed begin van 2011 en waarschijnlijk tot ziens op je moeders verjaardag?!

    Lieve groetjes,
    Hans, Brenda, Natalie, Saskia en Guido

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 39781

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: