2 maanden van huis! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu 2 maanden van huis! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

2 maanden van huis!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

10 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gewoon 1 keer in de 2 weken komt er een nieuw berichtje!
En aangezien het de laatste keer al weer 2 weken geleden was, is het nu weer tijd voor een verhaaltje! We hebben heerlijk genoten van de vliegshow, gevaarlijke stunts gezien van loopings en kurketrekkers tot het loodrecht (vertikaal) naar beneden vliegen op ons huis af! Verder zijn we helaas niet meer naar het strand gegaan, want het heerlijke weer hadden we nu ook in onze tuin, maar dan met een heerlijke show om naar te kijken! In de avond hebben we dan maar de braai in onze achtertuin gehouden. En als je het mij vraagt heeft Janneke een heerlijke verjaardag gehad. De dag erop zijn we dan toch maar naar het strand gegaan, het was heerlijk genieten! Helaas heb ik verder vrij weinig mee gemaakt. Vorige week vrijdag hadden we een Goed fout feest bij een ander Khaya huis. Dit was erg gezellig, maar helaas waren er ook wat mensen die veel hadden gedronken. Dit zorgde voor grappige situaties, maar ook helaas voor minder leuke situaties. Al met al was het toch een hele leuke avond geweest. Stefan ging als een echte Sjonnie a la New kids on the block en Sanne was een Anita uit New kids. Janneke was een echt hollands meisje, met oranje jurkje en oranje balonnen in haar haar. En ik had gewoon wat geks aan gedaan zonder enig thema.
De dag erop hebben we even rustig aan gedaan. We zijn naar Primi gegaan om lekker te internetten. De dag erop zijn we er wel even lekker op uitgegaan! Janneke en ik waren al vroeg op weg naar één van de dingen die op de wereld erfgoed lijst staan, namelijk Kirstenbosch. Dit is een botanische tuin die tegen één van de twaalf apostelen op is aangelegt. Dit was erg mooi, we hebben er ook nog een stuk gehyked, dus lekker aan onze conditie en workout gewerkt. Daarna zijn we doorgereden naar Houtbay, één van de armste gebieden in Kaapstad, maar met het mooiste strand van Kaapstad! Daar zijn we even lekker uitgewaaid. En daarna zijn we doorgereden naar Camps bay en hebben we gewoon een strand tour gemaakt. Van strand, naar strand. Na Bloubergstrand hadden we het gehad en zijn we naar huis gegaan, waarna Oat ons heeft uitgenodigt mee te gaan naar een sushi restaurant van een keten waar zijn oom de eigenaar van is. Hier hebben we heerlijk Sushi gegeten en een cocktail gedronken. En toen was het al weer maandag en begon onze werkweek weer. Tijdens deze werkweek heb ik niet veel gedaan, alleen nog een keer wezen sporten met Sanne,Luuk en Robert.
Afgelopen Vrijdag moesten Janneke en ik naar Home affairs waar we onze visa moesten gaan verlengen, want we zitten hier alweer twee maanden! Het was een heel gedoe! In eerste instantie om er te komen. Omdat een collega van mij had gezegt dat je het beste naar Wynberg kon gaan. Om kwart voor acht zaten Janneke en ik in de auto, maar we konden het nergens vinden, de wijk vonden we ook niet echt heel erg fijn, dus besloten Janneke en ik maar naar Kaapstad te gaan. Na een tijdje zoeken hadden we Home affairs gevonden, de auto geparkeerd en wat bleek toen? Home affairs was weg!! Ze waren tijdelijk verhuisd vanwege een verbouwing, fijn dat ze dat op de website aangeven! Weer op zoek naar Home affairs, om half 10 kwamen we dan eindelijk aan bij Home affairs! En daar was het echt een chaos! Nummertjes trekken kennen ze niet, je heb rijen van 3 stoelen achter elkaar. En je schuift iedere keer een stoel op. En uiteindelijk als je vooraan zit, ben je aan de beurt. Kregen we eerst allerlei formulieren waarna we weer in de volgende lange rij moesten gaan zitten. Na weer een hele tijd te hebben gewacht is de aanvraag eindelijk verwerkt. En moesten we eerst naar de pin automaat verder op lopen, omdat je binnen niet kon pinnen. Na daar weer in een lange rij te hebben gestaan, zijn we terug gelopen om vervolgens in de rij voor het betalen aan te sluiten. En toen waren we om 12.15 eindelijk klaar! En konden we eindelijk gaan werken! Na het werk hebben Janneke en ik eens lekker ongezond bij de Mac gegeten. En daarna een drankje gedaan bij Primi. Thuis waren de jongens aan het pokeren, dat is niet echt voor mij weg gelegt, maar het was erg leuk om de jongens en later nog een paar meiden te zien pokerfacen! We hebben om de avond af te sluiten nog een leuk spel met zijn allen gedaan.
Zaterdag was Nadesh jarig en aangezien Janneke en ik hadden gezien dat er vandaag een Nederlandse markt was, zijn we daar heen gegaan om Tompoezen te halen, maar helaas hadden zie die niet. Ze hadden wel heerlijke “neger” zoenen! Van Buys. Wat ook niet te missen was, waren de heerlijke zelfgemaakte kroketten die ze er ook hadden. Op een broodje, met mosterd! Uiteindelijk kwamen we veel te laat bij Nadesh aan, maar Luuk en Stefan waren gelukkig nog later! Sanne en Robert hadden een hele grote stapel pannekoeken gebakken voor de jarige jet en de rest. Nadesh wilde voor haar verjaardag graag iets speciaals doen en omdat skydiven vanwege het weer niet doorging (terwijl het uiteindelijk pracht weer was!) zijn we naar een Ostridge farm gegaan. Hier hebben de reusachtige vogels uit onze handen gegeten. En hebben we op een Struisvogel ei gestaan en op een struisvogel gezeten. Helaas was rijden op de vogels bij deze farm niet mogelijk. Om de avond af te sluiten hebben we bij Moyo gegeten. Hier was heerlijke Afrikaanse live muziek in traditionele kleding en werden alle gasten, dus wij ook, gesminkt. Dit was echt heel indrukwekkend! En Nadesh heeft zich goed jarig kunnen voelen. Vandaag zijn Janneke en ik voor 4 euro naar de bioscoop geweest, waar we de film Salt hebben gezien, dit was een erg goede film. En hebben we de boerenkool (helaas uit pakje) die we op de Nederlandse markt hadden gekocht, soldaat gemaakt.

Foto’s komen er van de week op, hoop ik!
Dus hou het in de gaten!

Liefs!

Astrid

  • 10 Oktober 2010 - 21:00

    Marleen:

    Hoi lieffie,

    Volgens mij genieten jullie lekker daar.
    Hier was het afgelopen weken hard werken. Maar Mariëlle is verhuisd en heeft een prachtig huisje. Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken en sturen.
    Je hoort volgende week meer over het Khaya verhaal.

    Veel liefs en blijf lekker genieten.
    Knuffels xxxxxx
    mama

  • 12 Oktober 2010 - 20:42

    Mariette:

    Yes, weer een verhaal haha

    Je hebt t wel naar je zin hé! Leuk om te lezen.
    We denken aan je hoor. Geniet nog lekker, het is echt een gave ervaring ;-)

    Dikke kus en knuffel
    Jet

  • 01 November 2010 - 06:05

    Marleen:

    Hallo lieverd,

    Na jullie geslaagde weekend in Citrusdal kijk ik alweer hard uit naar jouw nieuw reisverslag met foto's. Tenslotte is het laatste verslag alweer 3 weken geleden. Op de helft alweer. De tijd vliegt toch maar. Maar dat is dan weer een goed teken.

    Veel liefs en een dikke knuffel xxxxxxxxxxx
    Groetjes,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 39749

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: