Even stil staan - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Even stil staan - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Even stil staan

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

01 November 2006 | Cyprus, Nicosia

Afgelopen Disndag 31 oktober 2006 is een van mijnfavoriete leraren, meneer van Keep, 45 jaar is overleden aan kanker. Hij gaf les in de keuken en gaf keuken techniek. Hij wilde met ons een kookboekje maken, helaas is dat er dus niet helemaal meer van gekomen.
Lieve meneer van Keep, rust zacht, we zullen de leuke dingen met u nooit vergeten!
En de vrouw, kinderen, ouders en de rest van de familie, vrienden wens ik heel veel sterkte met het verlies.




31 oktober 2006,
Gisteren werd ik weer gebeld door Koela, dat we nog 2 Bulgaarse meiden in het appartement kregen. Helaas alle kamers waren al bezet, dus moest er 1 haar kamer opgeven en met een ander een kamer delen. Das ik en Tessa waren daar de dupe van. Maar toch wel gezellig! Ik deel nu dus met Tessa de kamer. Ik moest een kwartier voordat ik weg moest mijn kamer gaan leeg ruimen! Dat is erg moeilijk! Dus ik heb mijn werk opgebeld om te vragen of ik een kwartier later kon komen, zodat ik een half uur had. In een half uur tijd al mijn kleren en spullen in tassen, koffers en alles gepropt. En op Tessa haar kamer gegooid. En naar mijn werk gegaan. Op mijn werk was het ongelofelijk rustig. Zo rustig dat ik met mijn collega, Michalis, achter de bar ben gaan galgje en kamertje verhuur spelen. Wel grappig kamer verharen dat kennen ze hier gewoon ook! Later kreeg ik een smsje van Manon, die vrij was en de meiden ontving, te horen dat het geen meiden waren maar vrouwen van in de 40. Op zich geen bezwaar, maar is het niet een beetje raar dat ze vrouwen van in de 40 in een huis stoppen met jongen meiden van de 18 en 19? Dat vind ik wel tenminste! Om 12 uur mocht ik die avond al naar huis, omdat het dus zo rustig was. Toen ik thuis kwam had Tessa onze kamer helemaal netjes gemaakt! Mijn bed opgemaakt, wat plaats gemaakt in de kast, een tafeltje vrij gemaakt, zodat ik al mijn spullen ook een plaatsje kon geven.
Oh en nog even iets anders, gister was schijnbaar op het Nederlandse nieuws te zien dat er op Cyprus enorme noodweer, maar hier in Nicosia hebben we daar geen last van gehad, dat was vooral aan de kust. Maar we hebben wel enome regenbuien gehad en onweer!! Niet normaal!! De donders, zo hard heb ik ze nog nooit gehoord! Maar ik heb er wel weer een nieuwe hobby bij! De onweer is hier zo mooi dat ik echt uren naar buiten kan kijken hoe het flitst. Uren ja! Want een week geleden heeft het 2 dagen achter elkaar geonweerd! Schitterend!
Maar goed ik ga er weer even vandoor!
Heel veel liefs knuffels en kuzzies!!
Astrid

01 november 2006,
Even kort, we krijgen morgen weer een nieuw meisje, uit oekraïne. Ze is 27, ze gaat in hiltonia werken. Ze gaat masseren enzo. Verder zijn vanavond de ouders van Tessa aangekomen. Tessa is natuurlijk gelijk naar ze toe gegaan. Ik ben heel blij voor haar! Ik was ook helemaal zenuwachtig voor dat haar ouders kwamen. Ik heb vanmorgen gewerkt, maar ik voel me nu een beetje ziek, heel erg verkouden, hoofdpijn, spierpijn (waarvan?? Geen idee) en dat soort dingen. Nu ga ik met mijn duitse huisgenoot de DVD black dahlia kijken.
Kuzzies en heel veel liefs!!
Astrid

  • 02 November 2006 - 11:39

    Mama:

    Hoi Astrid,

    Jammer dat je nu ziek bent, knap maar gauw weer op. Ik hoop dat het wel een beetje gezellig blijft met al die extra mensen in huis. Want verder lijkt het me alleen maar overvol. Maar dan waardeer je straks de ruimte hier in huis en in je eigen kamer extra. Hahaha. Komt helemaal goed dus.
    Nou, beterschap en een dikke knuffel.

    xxx
    mama

  • 02 November 2006 - 17:22

    Annoeska:

    heyhey..
    ja beetje raar met 2ouwe vrouwen ja...maar t belangrijkste is dat t gezellig blijft tog.
    wel leuk met mensen uit verschillende landen lijkt me dan:P....mja weet nix meer
    groetjes xxxjes annoesje

  • 03 November 2006 - 08:24

    Marielle:

    He zusje,
    ik had je nog een berichtje gestuurd, heb je die wel gehad? Ik mis je en ik ben blij dat je snel weer terug bent. Jammer dat ik niet bij je langs kan komen, maar daar heb ik echt geen geld voor over. Het studentenleven is wel leuk hoor, maar wat geld betreft kan je beter een fulltime baan hebben.
    Tot snel! Groetjes Mariel

  • 03 November 2006 - 11:30

    Astrid:

    Heej mensen, Ja 2 ouwe vrouwen is helemaal niks, ziek zijn is ook niet lekker! En Marielle ik heb je berichtje gehad ik heb je er net 1 terug gestuurd. Ik ben nog steeds lekker ziek, en verdrietig. Heel veel liefs en kuzzies

  • 06 November 2006 - 23:39

    Nicky:

    hey

    thanx voor je berichtje... ik ga naar het turkse gedeelte maar land wel gewoon op larnaca... ik weet morgen precies naar welk gebied ik ga... wat ik wil weten? nou brand maar los :D hihi bijvoorbeeld hoe zijn de mensen prijzen enz...uitgaan?
    groetjes nicky van www.nicky1.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 39763

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: