Nieuwe huisgenoot - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Nieuwe huisgenoot - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Nieuwe huisgenoot

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

28 Oktober 2006 | Cyprus, Nicosia

28 oktober,
Vandaag heb ik eindelijk weer eens iets te vertellen. Woensdag 25 oktober werd ik om half 11 uit mijn bed gebeld door Koela. Hallo, ben je thuis? We hebben een nieuw meisje dat komt er zo aan! Binnen een half uur werd er op de deur geklopt en daar stond het nieuwe meisje! Een 18 jarig Duitse nieuwe huisgenoot. Ze blijft voor een half jaar. Het is een heel stil en verlegen meisje. Maar volgens mij ook wel een lief meisje. Misschien dat, dat verlegen met de tijd wel een beetje slijt. Eer gister had ze een ongelukje gehad. Ze keek naar beneden en haar glas van haar bril viel op de grond in een heleboel kleine stukjes. Ze heeft -7 en geen reserve bril. De volgende ochtend moest ze werken. Maar dat gaat niet echt als je half blind bent. Was dus een beetje een drama!
En nog maar een weekje en dan zit ik precies op de helft!!! Jeeeeeeeh!!! Op Tessa haar verjaardag, 5 november, hebben we dus dubbel feest! En Tessa is jarig.. en Manon en ik zitten precies op de helft! Oh en Manon en ik zijn 26 oktober nog even wezen shoppen. We hebben 2 hele leuke cadeaus voor Tessa gekocht. En we hebben daarnaast nog een leuke verassing! Maar verslag daarover volgt nog (na haar verjaardag dus!). Ook zijn we tijdens het shoppen nog even nieuwe schoenen wezen kopen voor mij en een jas. Ik had mijn jas namelijk op de dag dat ze me naar schiphol gingen brengen in de auto laten liggen! Zodoende had ik dus geen jas meer bij me! En schoenen had ik ook heel hard nodig! Mijn zwarte werkschoenen heb ik zo hard op gewerkt dat mijn grote teen er door heen kwam en dat mijn zool helemaal gescheurd was. Dus moest ik ook zeker nieuwe schoenen!!
Dit heb ik beide aan de Turkse kant gekocht. Ook heb ik daar nog een mooie nep gucci tas en nep Prada portemonnee gekocht! Maar de schoenen zijn wel leuk, maar in ieder geval netjes voor het werken, en mijn jas is echt gaaf, zoals Tessa zei echt iets voor jou! Toen hebben we ook nog even op een “terrasje” gezeten aan de Turkse kant, lekker in het heerlijke warme zonnetje! Maar ik baal een beetje want ik verkleur maar niet! Ik ben niet rood, ik ben niet bruin, maar nog steeds wit!!
En gister zijn we nog even wat wezen drinken in de stad, wat ook gezellig was!
En vandaag moet ik weer “lekker” werken.
Zo dat was het weer voorlopig!

Kuzzies en knuffels voor iedereen!!

  • 28 Oktober 2006 - 20:12

    Elmar:

    Hey Asje, ik kwam tijdens het opruimen van mijn inbox ineens je mailtje tegen met de link naar deze site. Ik moet dus ook eerlijk bekennen dat ik hiervoor nog nooit hier had gekeken.
    Ziet er wel goed uit, duidelijk en overzichtelijk en je verhaaltjes zijn ook leuk om te lezen.
    Ik heb nog niet naar de foto's gekeken, dat doe ik zo, misschien staat er een foto van je nieuwe jas en je nieuwe schoenen op. En zo niet, dan moet je dat wel even doen.
    Ik ben zelf ook druk bezig met een site te maken. Het wilde nog niet echt vlotten want mijn laptop is ongeveer 9 dagen kapot geweest. Gisteravond heb ik hem eindelijk kunnen repareren met behulp van een cd die iemand van Sint Maarten had gestuurd. Hier op Saba is namelijk helemaal niks te vinden. Ik ben waarschijnlijk de enige hier die ook maar een beetje wat van computers af weet. Ik help ook constant mensen die problemen hebben met hun computers c.q. laptops.
    Dat je niet bruin wil worden zal zeker in de familie zitten. Ik krijg hier van iedereen te horen dat ik ontzettend bleek ben. Ik zit hier al 2 maanden (gisteren precies) en ik zie er nog steeds uit alsof ik gisteren ben aangekomen.

    Je hoort het als mijn website online is, en misschien laat je zelf ook een berichtje achter.

    Kus, Elmar

  • 28 Oktober 2006 - 23:46

    Mama:

    Hoi lieffie,
    Ik ben het helemaal met Elmar eens, dat er nog wel wat foto's bij kunnen. Maar ik heb begrepen dat eraan gewerkt wordt, dus daar vertrouw ik maar op. Ik ben vanavond naar een feestje van mijn werk geweest. We hadden een game-barbecue. Helaas waren er toch nogal wat mensen die zich wel hadden aangemeld, niet hadden afgezegd en toch niet gekomen waren. Maar het was in ieder geval toch erg leuk en gezellig. Die mensen hebben dus gewoon wat gemist. Nu ga ik een poosje slapen. Tot binnenkort dan maar weer.
    Liefs, knuffels en groetjes,
    xxx
    mama

  • 30 Oktober 2006 - 13:29

    Asjuh:

    Op aan dringen van myrel, laat ik even een berichtje achter op jullie reacties, Myrelle ik mis jou ook hoor meis! Misschien moet je maar gewoon ff regelen dat ja langs kan komen! En Elmie, wat is dat nou.. jij maar tegen mij zeggen dat je het onpersoonlijk vind om een berichtje achter te laten op zo'n site maar ondertussen wist je gewoon mijn adres niet! :P.
    En Elmar en mams, die foto's komen er aan hoor!! ik weet alleen nog niet wanneer!
    Nou heel veel liefs en kusjes!!
    Asjuh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 39779

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: