een Nieuw bericht!! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu een Nieuw bericht!! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

een Nieuw bericht!!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 November 2006 | Cyprus, Nicosia

16 November 2006,
Gisteren voordat we gingen werken hadden we uit de brievenbus een briefje gehaald waarop stond dat ik een pakketje had liggen op het postkantoor. Ik zat me heel hard te bedenken van wie dat toch kon zijn! Op ons werk aangekomen was het lekker druk. Niet dat je al te erg moest haasten maar wel dat je lekker moest doorwerken. Maar het werd opgegeven moment steeds drukker en drukker! Het nationale Duitse voetbal team was er namelijk. Die moesten spelen tegen Cyprus. Dus er zaten een hoop Duitsers in het hotel die hoopte de voetbalspelers te kunnen zien! En die naar de wedstrijd gingen. Het was echt niet normaal. En het ergste was nog dat we geen bierglazen meer hadden! Ik heb wel een heleboel Duitse spelers gezien! Waaronder Ballack! http://img.aftonbladet.se/sport/0605/25/ballack.jpg daar zie je een hele mooie foto! Dan weet je wel wat ik bedoel! Ik heb al heel wat mensen gezien die bekent zouden zijn. De minister president van Ierland met wat ministers, en de president van Cyprus. Heel vluchtig heb ik de zanger die Griekenland vertegenwoordigde op het euro visie songfestival. En dat was het geloof ik wel. Of ik moet het verder niet weten. Maar goed dat was dus de reden dat het zo druk was. De stand Cyprus – Duitsland was 1-1. We moesten tot twee uur werken i.p.v. tot 1 uur. Het was echt een gekkenhuis! Maar we hebben het weer eens overleeft!
Nou vandaag werd ik wakker en heb me snel aangekleed en me klaargemaakt om even snel naar het poskantoor te gaan. Hij gaat namelijk om half 1 al dicht. Ik kreeg mijn pakketje, en ra ra van wie was het? Van mijn Oma, alias lief gek oud wijfie. Een klein maar zwaar pakketje, ingepakt is cadeaupapier. Thuis aangekomen heb ik het razendsnel open gemaakt. Een hele lieve brief, koekjes die we heel vaak eten als wij bij mijn oompie zijn, drop, menthos, banaantjes een paar plaatjes opgerold, en toen ik ze uitrolde vielen er 2 hele lieve kleine knuffeltjes uit. Ik was gelijk helemaal blij! Ik heb alles wel drie keer bekeken. Met het openen van deze lekkernijen wacht ik nog even. Is ook zo zonde als ik alles in 1 keer leeg eet!
Ik had vandaag vrij, dus ik heb nog even wat geinternet, en daarna ben ik met Tessa en Anna gezellig op het balkon wezen genieten van het zonnetje, Toen Tessa ineens met het geniale plan kwam om naar Larnaca te gaan. Toen we eenmaal in de taxi zaten was het al donker. Maar dat maakte ons niks uit! We zijn gewoon lekker naar Larnaca gegaan. We werden afgezet bij de mac Donalds. Dus uiteraard begonnen we met een lekker hamburgertje en frietjes. Ja ja hier hebben ze ook de heerlijke Big & Tasty, alleen zonder bacon. Na het opeten van onze heerlijke eten, zijn we het strand opgelopen. Wat heel raar was, was dat het warmer werd naar mate je dichter bij het water kwam. We hebben een lekker plaatsje opgezocht op 3 heerlijke ligbedden. Daar hoef je op dit tijdstip namelijk niet meer voor te betalen. En ik kon het niet laten, ondanks dat het nog ongelofelijk koud was, even te gaan pootjebaden. Ik heb mijn schoenen en mijn sokken uitgedaan. Het zand was ongelofelijk koud. Heel voorzichtig ging eerst mijn grote teen het water in en toen de rest van mijn voet. En wonder boven wonder, het water was heerlijk warm! Dus voorzichtig liep ik iets dieper. En ja hoor het kon niet missen. Daar kwam een grote golf aan en mijn broek kletsnat! Nouja een beetje nat dan. Het droogde redelijk snel op. We zijn weer lekker in onze strandstoeltjes gaan zitten en lekker liggen kletsen, lol gehad enzovoorts! Rond een uurtje of tien begon het echt heel koud te worden, dus hebben we een leuk cafeetje, starbucks coffee huis, opgezocht en een heerlijke warme chocomelk met slagroom gedronken! En weer wat warmer geworden. En rond elf uur hebben we de taxi opgebeld om weer naar huis te gaan. Het was een leuk en aparte ervaring.
Nou dat was het weer voor vandaag!
Heel veel kuzzies en liefs!

21 Januari 2006,
Jahoor vandaag is het natuurlijk feest, ik heb het al 3 maanden volgehouden. Ik heb nog maar 2 maanden te gaan! Ik begin echt enorme heimwee te krijgen. Ik kijk weer uit om weer lekker in mijn eigen bedje te liggen. En te gaan en te staan waar ik wil! Op zoek gaan naar de mensen van wie ik achter ben gekomen dat het mijn echte vrienden zijn. Nu ik er achter ben gekomen wie geen echte vrienden zijn. Ja ik heb een hoop geleerd al hier hoor! Onder andere ook wat heel belangrijk is, ik heb leren voor mezelf op te komen, daar had ik nog wel eens moeite mee. Ik loop stage in een hotel als bediener. Ik maak tafeltjes schoon, vraag mensen wat ze willen drinken en dat is het. En dan moet je eigenlijk een management stage doen. Maar zoals ik al zei ik heb geleerd voor mezelf op te komen, dus ik heb een gesprek geregeld. Om het er eens over te hebben. Dat is nog niet eens alles. Het begint hier ’s avonds flink koud te worden, en we hebben geen verwarming, dus ik slaap ’s nachts met 2 dekens over me heen. Er is al 3 keer iemand gestuurd om het te repareren, maar 2 keer hebben ze niets meer gedaan dan alleen maar een beetje kijken, en 1 keer zijn ze niet komen opdagen. Niet gek dus dat ik 2 keer achter elkaar flink ziek was.
Maar goed we hebben vandaag, want ik en Manon waren vrij, ook nog leuke dingen gedaan. We zijn lekker lang in ons bedje blijven liggen, en daarna zijn we naar het Mondo café geweest, hier kan je lekkere cocktails drinken zowel alcoholisch als niet alcoholisch. Ik heb een lekkere mango milkshake gehad. Toen we thuis kwamen was Tessa ook net thuis van werken. Toen hebben we de taxi gebeld, en zijn we naar een olijfolie fabriek geweest. De eigenaar werkt namelijk bij ons in het hotel in de roomservice. Dat was wel leuk, we hebben ook de olijfolie geproefd en een hele jerrycan vol mee naar huis gekregen. Ik weet alleen niet of we dat opkrijgen in 2 maanden tijd. Nou ik leef al naar het volgende moment toe, dat mijn vader langs komt. Zodat ik eindelijk eens leuke dingen kan gaan doen! En ik heb dan een weekje vrij. Ik weet niet of mijn vader er mee eens is, maar ik heb onze week al helemaal vol gepland staan!
Nou lieve mensen, ik hoop nog wat leuke reacties te krijgen want dat wordt ook wat minder de laatste tijd!
En ik denk nog heel veel aan jullie!
Heel veel liefs en kusjes,
Van moi uit Cyprus!

  • 22 November 2006 - 12:22

    Mama:

    Hoi hoi,

    De datum van het laatste berichtje moet je even aanpassen, want 21 januari 2006 is al even geleden. Verder leuk berichtje weer. Nu nog foto´s!!!! Ik blijf er maar om zeuren hè? Maar goed ik kan natuurlijk ook wel heimwee hebben net als jij. Maar 2 maanden zijn ook zo weer voorbij. En dan kun je lekker weer in jouw eigen kamer en samen leuke dingen doen. Is weer zo hoor!
    Veel liefs en knuffels.
    xxxxxxxxx
    mama

  • 22 November 2006 - 14:29

    Myr:

    Looks good, ik breng mijn dagen momenteel in de bieb door. En 's avonds natuurlijk in de kroeg maar dat telt niet :D. Vanavond is het vraag-en-aanbod zuipen in mijn stamkroegje... Is vet relaxed. Kom ook maar is hierheen naddat je met je kont uit luilekker land ben gekomen. Tot snel girl ciao...

  • 24 November 2006 - 00:12

    As:

    Heej mamsie, ok ik bedoelde, 21 November 2006. Haha zo graag wil ik thuis zijn! Dat ik nu al denk dat het januari is. haha. De foto's komen zo snel mogelijk als ik weer wat betere verbinding heb. Ik hoop dat de 2maanden zo voorbij zijn! Ik vind het namelijk vreselijk hier! En Myrel helaas zit ik niet in lui lekker land. Het land wordt met de dag erger, bovendien kan geen enkel land waar je 6 dagen per week moet werken, luilekker land zijn! Maar ik kom zeker een keer langs. Heb je die kaart van me gekregen? of was je die al weer vergeten?

    Nou goed mensen, nog een prettige dag! cali nigtha of te wel goede nacht!

    Astrid

  • 24 November 2006 - 07:45

    Marielle:

    Hoi zussie,
    Ik ben nog steeds trots op je! Ga zo door!
    Ik heb aan papa een aantal spullen mee gegeven. Ik hoop dat je je sloffen leuk vind. Ik ga zo met Logan en zijn maatje (de kat van de zus van Bas) naar de dierenarts om ze te laten chippen en inenten. Volgens mij zijn ze blij elkaar weer te zien want ze rennen al een halfuur rondjes achter elkaar aan. Chris vind het geloof ik maar raar. Die zit er een beetje bij zo van: Het zal wel.
    Is leuk om te zien. Ik weet wel een paar dingen die je voor me mee mag nemen als souvenir.
    Doe maar turkse recepten ;) haha, nee doe toch maar niet, ik kan toch niet koken.
    Doe mij maar een leuke trui ofzo, of een shirt. Altijd goed! Tenzij je geen leuke kunt vinden dan ben ik allang blij dat jij straks terug komt. Daar hoef je echt niets voor mee te nemen! :)

    Nou kleintje, het is aftellen nu. Tot gauw~!

  • 29 November 2006 - 17:36

    Jane:

    Haaj heb je mijn kaartje geleze.. nog ff doorzette daar.. dan ben je weer in het regen achtige nederland :D kus

  • 29 November 2006 - 22:10

    Mama:

    Hoi meisje,

    Het is alweer bijna een week geleden dat ik een berichtje voor je heb achtergelaten. Het is dus wel weer eens tijd voor een nieuwe. In ieder geval staat er nu toch wel weer een en ander van andere mensen. Ze denken dus toch nog wel aan je. Maar ja, als je geen nieuws hebt valt er natuurlijk toch niet echt veel te vertellen. Op mijn werk zit ik op dit moment weer bij de openbare verlichting. Lenie is geopereerd en komt voorlopig niet werken en Frank was er afgelopen maandag niet en komt ook a.s. vrijdag niet. Zijn nichtje heeft afgelopen zondag zelfmoord gepleegd en zij was de dochter van zijn favoriete tante die ook onlangs is overleden. Wat een ellende toch allemaal weer. Maar dat weerhield hem er niet van om toch nog even naar jou te informeren en er bij te vermelden dat hij zo zijn verkering zou uitmaken als jij iets met hem zou willen als je weer in Nederland bent. Of ik misschien een beetje invloed kon uitoefenen. Maar daar ga jij allemaal lekker zelf over en dat vond hij maar wat jammer. Alsof ik hem als jouw vriendje zou willen. Maar goed daar gaat het allemaal niet over. Lekker gezwam allemaal toch? Het is hier druk, Elmar is zelden thuis en is ook al 2 avonden bezig om Bas te helpen met zijn Sinterklaassurprise. Moet wel iets heel moois worden denk ik. Maar wij vieren het niet dit jaar. Volgend jaar nieuwe kansen dan maar. Nou hou je taai daar en de tijd vliegt dus voor je het weet ben je weer thuis. En denk je dat het toch allemaal weer snel voorbij is gegaan.
    Veel liefrs en een dikke knuffel.
    xxxxxxx
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 39775

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: