The Dutch Invasion!! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu The Dutch Invasion!! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

The Dutch Invasion!!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

01 December 2006 | Cyprus, Nicosia

25 November 2006,
Ik heb vandaag een gesprek gehad met Koula, Marios en Matus, dit is de human resource manager en 2 supervisors. Deze mensen wisten niet eens iets af van dat wij een managment stage moesten doen. Toch vreemd aangezien ze Manon eerst in het kantoor wilde stoppen en ze nu nog steeds in de lobby werkt. Er zijn wel wat veranderingen, Tessa gaat 1 december naar Banqueting, en Manon gaat binnenkort naar de keuken. En voor mij…, Dat is nog maar de vraag. Ja ze kunnen me pas in januari wat beloven, maar hoeveel nut heeft het dan nog? Dan ben ik er nog maar 3 weken. En anders moeten we na werktijd langer blijven om wat te kunnen leren, of voor werktijd. Is dat eerlijk? Ik dacht dat de stage was om te leren, niet om na je werk wat te gaan leren. Nu worden we dus alleen gebruikt voor het werk. Ik ben in ieder geval van plan om wat te leren! Maar ik heb in ieder geval geleerd dat die Cyprioten niet te vertrouwen zijn! En dat ik nooit meer naar het buitenland wil voor stage! En al helemaal niet voor 5 maanden! Ik heb echt spijt dat ik toen niet voor Spanje heb gekozen. De enige reden was omdat het hier op Cyprus warmer was. En dat valt toch ook nog vies tegen! Of het is hier te warm! Of het is hier te koud! Het is toch niet normaal om ’s nachts met 2 dekens te moeten slapen omdat het zo koud is omdat het hotel te laks is om verwarming te regelen! Een maand geleden hadden we al gewaarschuwd dat het kouder werd, en dat de verwarming kapot was! En we zijn nu een maand verder en we hebben nu nog niets! Het begint me allemaal steeds hoger te zitten, en ik begin me af te vragen hoe ik het nu nog moet gaan uithouden.
Gelukkig krijg ik heel veel kaarten. Dat houd me in ieder geval over eind! Het is ook heel fijn dat mijn vader over een paar dagen al weer komt.

29 November 2006,
De 26e zijn er 4 Nederlanders aangekomen om te komen werken hier op Cyprus in het Hilton Hotel. De arme mensen ze weten niet waar ze aan beginnen. Nouja inmiddels wel een beetje. Maar goed. Het zijn 3 meiden en 1 jongen. Erg leuke mensen. Verder heb ik nog heel leuk nieuws voor Tessa, ze gaat 16 December al lekker naar huis. Ik ben wel een beetje jaloers op haar, maar ik ga haar lekker vaak lastig vallen als ik ook weer in NL ben. En ze komt me ophalen van schiphol heeft ze me belooft. Ik heb er in ieder geval weer een goeie vriendin bij! Maar het is wel een beetje jammer, ze hadden haar belooft dat ze 1 December naar Banqueting mocht maar ze gaat nu pas de 11e en 5 dagen later weer naar huis. Heeft ze dus ook niet veel aan. De zoveelste afspraak die ze niet na komen. Maar we gaan er nog een leuke 2 weken van maken! Dat ze in ieder geval een leuke afsluiting heeft! Verder zit ik vandaag op 2/3e dus gaat ook lekker en nog maar 53 dagen en dan kom ik naar huis!
Ohja ik had vandaag eigenlijk vrij, maar ze hadden me gister gevraagd of ik wilde werken in de outside catering. Dat leek me wel leuk omdat het weer eens wat anders is, in ruil daarvoor kreeg ik wel 20 pond. Is toch weer bijna 40 euro voor 6 uurtjes werken. Daarnaast hebben we ergens in een kebab zaakje gegeten, dit was erg lekker, met een lekkere cola. En aan het einde kreeg ik een fles Champagne mee naar huis. Heerlijk! Oh en ze hadden ook nog een heleboel truffels over die ze wilde weggooien. Dus die heb ik maar mee naar huis genomen! Het was heel leuk. Maar ja ik werk nu wel vanaf mijn laatste vrije dag tot mijn aankomende vrije dag 12 dagen achter elkaar. Maar ach!
Morgen moet ik weer ’s ochtends beginnen. Dus ik ga nu even een dutje doen! Ik hou heel veel van jullie! Allemaal en nog maar een paar daagjes en dan ben ik weer thuis!

Heel veel liefs en Kuzzies
Asje

  • 01 December 2006 - 13:06

    Roon:

    Hey astrid,

    Jammer voor je dat Tessa al naar huis gaat denk ik. Maar ja voor haar is het wel heel leuk. Ik hoop dat jij nog een hele leuke tijd hebt in het hotel en alles er om heen, ondanks alles. Nog 2 daagjes en dan komt je vader al. Heb je dan nog extra dagen vrij? Hoop het wel, zal wel fijn zijn toch?
    Ik laat snel weer wat van me horen, krijg het binnenkort als het goed is weer iets rustiger op school en op het werk. Het is nu aldoor echt druk, maar ja. Ook wel weer gezellig, morgen komt sinterklaas in het winkelcentrum en vanavond zijn we ook open en maadagavond en gister. Tot snel!
    Kus Roon

  • 01 December 2006 - 19:04

    Astrid:

    Heej Roon, Wat een lief berichtje! Maar tuurlijk vind ik het Jammer dat Tes weg gaat. Maar ik ben vooral heel blij voor haar! En idd nog maar 2 daagjes dan is mijn vader er! En 5 december gaan we hier ook heerlijk sinterklaas vieren. Ik ben toch vrij. Met mijn papa en met de meiden!
    Nou meis succes nog met school enzo he! Heel veel liefs en Kuzzies!

  • 02 December 2006 - 17:15

    Nia:

    heeeeeeeeey meid!!
    kheb jullie site gevonden!!
    leuk om al die verhalen te lezen
    hebben jullie t nog naar jullie zin daar??
    IK MIS HET SUPERERG
    wou dat ik daar nog was..
    hier is het leven zo saai, saaie stage in reisbureau nu...en het is vet koud hier brrrrr...
    Nou meid groetjes aan de rest en geniet ze nog nu je daar bent!!!!
    take careee
    liefs nia

    ps: fotos zijn leuk!! kmis hetttttttttttttttt:'(

  • 03 December 2006 - 00:07

    Mama Dini:

    Hallo Astrid, Je kent mij niet, en andersom ik jou ook niet, maar ik zag een berichtje van jou op de 'waarbenje' site van mijn dochter Renée. Wat voor opleiding doe jij? Van welke school? Ik wens je sterkte, want als ik het zo lees heb jij niet zulke hele beste ervaringen op Cyprus?
    Met vriendelijke groeten,

  • 03 December 2006 - 11:07

    Mama:

    Hoi Moppie,
    Had ik net een heel uitgebreid bericht aan je gestuurd, verander je de boel weer en is het weer weg. Dus ik doe maar weer eens een nieuwe poging. Het is hier heel guur, maar toch zacht voor de tijd van het jaar. Dat snap ik dus niet helemaal, maar waarschijnlijk maakt de wind die er staat, dat de gevoelstemperatuur zo omlaag gaat. Gisteren ben ik met Mariëlle naar Xenos geweest om wat mexicaans uitziende dingen te kopen. Bij Bas thuis hadden ze voor de Sinterklaasavond als thema Mexico bedacht. Dat is best leuk. Wij hebben nooit gedacht aan een thema bij Sinterklaas surpriseavond. Sinterklaas is al een thema op zich. Maar misschien een idee voor volgend jaar. Kan natuurlijk ook met kerst en oud en nieuw. En dan ook de kerstboom erop aanpassen. Maar goed dat wordt dan toch pas volgend jaar dus tijd genoeg om het idee verder uit te werken. Wanneer komt je pa nu precies? Ik kan maar niet onthouden of het 3 of 4 december is. Ik hoop dat je dan toch ook ergens tussendoor nog even tijd hebt om op msn te komen of anders een mailtje te sturen, want je weet dat ik heel nieuwsgierig ben.
    I*k vind het heel goed van je dat je toch de stage tijd wilt vol maken. En grappig dat Nia Cyprus mist. Haha. Volgens mij ga jij daar ook nog last van krijgen. Een ding is zo goed alszeker, je krijgt te maken met een koud Nederland. Je komt tenslotte hartje winter terug.
    Ik wens je in ieder geval fijne dagen met je pa en veel groetjes en knuffels van mij.
    xxxxxxx
    mama

  • 03 December 2006 - 18:28

    Renee:

    Heey wat grappig dat je ook hier op Cyprus zit. Waarom ben je naar het andere hilton gegaan? wat vond je niet leuk aan deze. nou tja niemand kan hier engels dus en school gaat hier ons waarschijnlijk weg halen. weet jij of die andere nederlanders van mij school het wel naar hun zin hebben?

    hoe vind je het in het andere hilton en wat moet je doen?

    groetjes Renee

  • 03 December 2006 - 21:14

    Marielle:

    Heel veel plezier als papa er ook is, dat moet wel lukken toch? Je hebt een hele hoop berichtjes zie ik alweer. Ik moet morgen weer een presentatie houden. Ze houden me wel bezig met mijn favoriete bezigheid he. Haha. Ach we maken er maar weer het beste van.
    Ik vond het echt heel lief dat je belde. Ik ben blij dat alles goed is aangekomen enzo.
    Ik spreek je snel weer een keer. Groetjes Marielle

  • 04 December 2006 - 15:40

    Ronald Bullens:

    hey astrid,
    Alles goed met je? Volgens mij gaat het nu naar al die opstart problemen wel een stuk beter? Wanneer kom je weer terug na nederland? ik vertrek zelf waarschijnlijk de 17de van januari voor stage na Shanghai....... Inderdaad Shanghai veel verder kon ik het ook niet meer maken:D

    Laat eens wat van je horen oeg me anders toe op msn r_bullens@hotmail.com

    groeten nog veel plezier daar

    Ronald

    ps WERK NIET TE HARD!!!!

  • 06 December 2006 - 21:43

    Jannes:

    hee as fijne dagen met je pa.. wij hebbe net sinterklaas gevierd was wel gezellig! nog paar weekjes ben je weer thuis kom ik wel langs om te kleppe met je xx

  • 08 December 2006 - 09:25

    Mama:

    Hoi lieffie,

    Het is alweer de laatste dag dat papa er is. Geniet er goed van. Daarna nog even doorzetten en je mag weer naar huis.

    Liefs
    xxxxxxxx
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 39764

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: