1e werkdag! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu 1e werkdag! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

1e werkdag!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

04 September 2006 | Cyprus, Nicosia

1 september 2006,
Gister heb ik mijn aller eerste werkdag eindelijk gehad. Ik moest in het Restaurant werken bij het ontbijt. Het enige wat ik daar moest doen was een beetje borden uithalen. Later op de ochtend mocht ik zelfs al Jus d’orange inschenken. En vandaag mocht ik zelfs al thee neer zetten. Het gaat allemaal wel erg langzaam, ik kan die dingen allemaal al lang! Ik ben hier juist gekomen om te leren! Maar de F&B manager heeft me belooft dat het beter word! Maar er zitten hier ook 2 Nederlandse jongens van het Zoomvliet college, deze zitten er al 2 maanden en hun was ook belooft dat het beter wordt. Ze wachten er nog steeds op. Omdat het bij die jongens allemaal niet zo lekker verliep is hun lerares langs gekomen. En omdat ik ook contact had gehad met mijn school omdat ik al 1,5 week op mijn werk zat te wachten, kwam ze ook voor mij langs. Voor mij kon ze niet veel meer doen dan me moed inspreken. Er was me alleen belooft dat ze meer voor me zou betekenen. Ze was wel heel aardig! En heeft ons op koste van onze school (waar mijn school nog niks van weet) mee uit eten genomen. En voor het eten zijn we wat gaan drinken in een sap/cocktail bar. Waar ik een heerlijke Exotic fruit heb gedronken (non-alcohol). Voor de 3e maal naar Sitio geweest! Vandaag maar weer eens iets anders uitgezocht. Dit keer een lekker voorgerecht wat we met zijn allen hebben gedeeld (6 mensen; Freek, Dennis, Tessa allemaal van Zoomvliet en Manon en mij dan) gegrilde stokbrood met mozzerella en tomaten, nachos met cheddar en guacomole, en chicken wings in honingsaus waar ik dan wat minder gek op was. En als hoofdgerecht had ik six cheese chicken. Was ook wel lekker! Wat was ik weer blij dat ik weer normaal kon eten! Ook zo’n minpunt! In het hotel is er echt geen normaal Personeels eten! Veel te vet, te rauw, prut of wat dan ook. Er is niks wat lekker smaakt! Zelfs croisantjes die alleen in de oven moeten kunnen ze verpesten! Alles gaat in de frituur van champignons tot eieren. Zelfs “gekookte aardappelen”!
Ik heb mezelf voorgenomen me gewoon op het werk te storten en iedere dag naar mijn vrije dag toe te leven! Ach dat zijn nog maar 20 vrije dagen waar ik naar toe moet leven! Ik ga er dan wel voor zorgen dat die ene vrije dag ook echt leuk is! Ik ga gewoon iedere keer iets doen op mijn vrije dag! Morgen moet ik voor de 3e keer weer om 7uur werken! En zondag ook, maar ik ga zaterdag toch uit! Ik wil ook wel leuke dingen doen!
Verder ben ik weer helemaal opgeknapt van mijn ziek zijn, maar nu heb ik een flinke verkoudheid opgelopen! Snotteren, niezen en hoofdpijn. Zal de airco wel zijn!
Ik hoop dat dit berichtje snel op internet staat want ik heb even geen internet!
Verder nog even, heej lief nichtje van me… Fijne Verjaardag en gefeliciteerd met je 12e verjaardag!

Groetjes en Kuzzz
Van Astrid

  • 05 September 2006 - 12:08

    Marielle:

    Hey het is dinsdag! Dus vandaar een berichtje van me. Ik heb je kaart gehad dus die is ruim op tijd! Dank je wel, wat een lieve kaart. Heb je nog contact met Elmar gehad? Hij heeft het ook wel naar zijn zin geloof ik.
    Ik ben eigenlijk huiswerk aan het maken maar ik doe dit even tussendoor. Even afleiding. Is ook wel even lekker. Ik heb deze week bijna geen school, het is net of ik vakantie heb. Wel veel huiswerk trouwens, maar goed.
    Karen komt net binnen, je krijgt de groeten en ook van Bas. Ik ga even gezellig doen...

    Dikke kus, marielle

  • 05 September 2006 - 19:13

    Mama:

    Hoi Astrid,
    Vandaag hebben we elkaar nog niet op msn gesproken, en ik weet ook niet of dat nog gaat gebeuren vandaag, dus ik doe maar weer eens berichtje. Donderdag ga ik 's morgens alles regelen wat er nog te regelen valt om jouw verblijf daar goed te laten verlopen. Hou me op de hoogte over de werkzaamheden daar. Vrijdag heb ik ook een vrije dag en ik hoop dat het hier dan eindelijk ook eens mooi weer is zodat ik iets leuks kan gaan doen. Voor de kerstvakantie staan er geen vrije dagen meer in de planning, dus het zou leuk zijn als deze nou eens niet in het water viel.

    Kusjes en groetjes,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 39778

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: