Vervelend - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Vervelend - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Vervelend

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

06 September 2006 | Cyprus, Nicosia

6 september 2006,
Ik ben inmiddels al weer meer dan 2 weken in Cyprus! Toch gaat dat snel want het lijkt nog maar een week ofzo! Ondanks dat heb ik toch al wel last van heimwee! Ik mis mijn moeder, mijn vader (Arie dus), mijn lieve vriend, Mariëlle en aanhang, Elmar en Cynthia met aanhang. Maar helaas is Elmar ook weg dus als ik al thuis was had ik hem nog altijd gemist! Toch wel grappig! Ik had altijd ruzie met mijn grote broer, hij wist altijd alles beter. Maar nu ik hier zit besef ik pas dat ik toch wel om hem geef! En dat ik dat lekkere geruzie met hem ook wel mis! Hij heeft het gelukkig helemaal naar zijn zin daar op Saba. Ik vraag me af of hij ons ook al een beetje mist zo na een week. Mijn moeder mis ik ook met haar alles maar willen weten van me, wat ga je doen, hoe laat ben je thuis? En dat soort dingen. Het is toch wel fijn iemand die interesse in je heeft merk ik nu. Of dat ze gaat zeuren dat ik weer een rotzooi maak! Gek is dat, dat de dingen waar ik me soms het meest aan irriteer, ik nu mis! Net zoals Arie, als ik lekker op de bank lag te hangen en Arie weer ging zitten vervelen door de afstandsbediening tussen mijn tenen te stoppen, of door me aan mijn benen het hele huis heen sleepte en dat ik het uitgierde van het lachen! Ik mis zelfs de regen in Nederland. Natuurlijk mis ik niet alleen de irritante dingen, ik mis ook de leuke dingen! Het lekker op maandag middag turnlessen geven, het gezellig eten met mijn moeder en Arie, het op bezoek gaan bij mijn zus, het bellen van mijn schoonbroertje als ik weer eens alleen was! Het lekker in de auto stappen en overal heen gaan waar ik zelf maar wilde! En natuurlijk ook lekker bij mijn vriend zijn! Maar als ik deze 5 maanden heb volgehouden en weer naar Nederland kom, dan zijn er ook dingen die ik van Cyprus ga missen. Het lekker hangen in het appartement bij Manon en Tessa , het lekker lang en tot in de late uurtjes kletsen met de dames en het uitgaan wat altijd buiten is. De rust aan de Turkse kant, de taxi chauffeurs die me nu al bij de voornaam kennen! En het iedere dag weer uit kijken naar mijn aan komende vrije dag!
Ik heb vandaag echt besloten dat ik het hier af ga maken! Tenzij er iets heel ergs gebeurd in NL kom ik niet terug tot 21 Januari. Al hoewel… misschien kom ik wel wat eerder terug als ik mijn uren heb gehaald. Of misschien niet.

Ik ben vandaag nog maar een keer naar de Turkse kant geweest om Manon het een en ander te laten zien. Ze zei precies hetzelfde als ik een paar berichtjes terug heb gezegd. Dat het daar echt onbeschrijfelijk is. Een apart gevoel wat je niet kan uitleggen maar wat je moet hebben gezien om het te voelen. Ik heb weer een heel leuk souvenir gekocht, deze keer voor mijn moeder. Voor mezelf heb ik dit keer maar wat gekocht. Hele leuke schoentjes van Lacoste, een leuk shirtje wat mijn moeder helemaal geweldig zou hebben gevonden. (je ziet hem binnenkort wel ma!) En een hele mooie riem! We zijn daarna nog heel lekker en zeeeeer goedkoop wezen eten in de stad van de Griekse kant. Voor maar 3 pond zat ik vol met allerlei verschillende Cypriotische hapjes, of wel Meze genoemd. Ik was vandaag namelijk vrij, vandaar dat ik dit heb kunnen ondernemen allemaal.

Op mijn werk is het nog niet veel veranderd. Het was in het restaurant niet druk. Inmiddels sta ik sinds gister al weer in de lobby. Beetje drankjes maken en weg brengen. Ik heb wel geleerd hoe je frappé moet maken! Die ijs koffie waar ik het over had. Maar in de lobby is er nog minder te doen dan in het restaurant. Ik hoop echt dat het binnenkort wat drukker wordt. Maar ik ben eigenlijk van plan om te kijken of ik in een ander hotel kan gaan stage lopen. Het liefst in het hotel waar Manon nu zit. Want daar is het gezelliger dan in dit hotel. Hier werken alleen maar Poolse en Russische mensen. En in hun hotel is het een beetje gemixt, Chinezen, Amerikanen, Nederlanders, Libanese, enzovoorts. Iedereen gaat met iedereen om. Hier is het zo ben je geen Rus of Pool dan kennen we je niet. Of ze doen aardig tegen je en ga je mee iets doen dan verveel je, je te pletter want ze spreken alleen hun taal tegen elkaar. Bovendien, ik ben dag en nacht op mijn werk, ik heb niet echt privacy en ga ook niet zo snel dingen doen. In dat appartement was dat meer. Je trekt wat meer met de meiden op, als ze er niet zijn, ga je lekker naar buiten, of lekker luieren in het appartement en af en toe eens opruimen. Dus ik ga van de week eens kijken of ik daar iets mee kan regelen.
Zo nu heb ik wel even genoeg verteld, oh en nog ff snel mijn live zusje Feliciteren alvast voor haar 23 jaar dat ze wordt 8 september. Pfoe wat word je al oud zeg! En de rest heeeeel veel liefs, kusjes, knuffels en groetjes! Astrid

  • 08 September 2006 - 14:08

    Mama:

    Hoi Astrid,
    Maar weer eens een berichtje. Het is hier vandaag eindelijk weer eens mooi weer. O ja, gefeliciteerd met de verjaardag van je grote zus. Haha. Bedankt voor je smsje, dat was lief. Morgenochtend haal ik oma zodat we morgenavond bij marielle en Bas op verjaardagsvisite kunnen gaan en zondag gaat oma weer naar huis. Is wel even gezellig dus. Ik laat je nog wel weten hoehet was, maar dat doe ik dan weer in een email.
    Liefs en een dikke knuffel,
    mama

  • 09 September 2006 - 09:49

    M:

    Hejs meisje, je moet gewoon lkker chille en feesten. Dan kom alles goe... En blijf van de Besneden P's af he :P... Ik vermaak me prima op mijn eigen, geen gezeur en 24/7 feesten suipen en agh dat studeren komt wel..! nja veel plezier Kus mij

  • 09 September 2006 - 13:09

    Marielle:

    He lief zusje, ik was echt heel blij dat je belde, ik vond het heel lief en had het ook niet verwacht. Ik heb van bas 3 cd's gehad gisteren en een dvd-box van 21 jumpstreet, dat ken je nog wel toch?
    Echt heel leuk. Op school heb ik ook een kado gehad, een pedicureset en wat zeepjes en een zak snoep. Dat vond ik ook echt super leuk en had ik ook niet verwacht, ik ken ze allemaal nog maar 2 weken en zij mij ook natuurlijk. Ik heb een fiets gekregen van mama dat is ook wel heel handig als we straks nog maar 1 auto hebben. Voor de rest heb ik nog niets gehad maar vanmiddag en vanavond komt er nog bezoek dus wie weet...
    Bas is de 18e ook jarig dus hij viert het ook maar gelijk, dus krijgen we allebei kadootjes. Ik ben lij dat je het daar toch wel naar je zin hebt ook al is het hotel misschien niet helemaal wat je gehoopt had. Misschien wordt het wel wat bij dat andere hotel, ik zal voor je duimen en anders moet je er maar het beste van maken. Heel veel succes en plezier.
    XXXX jes Marielle

  • 09 September 2006 - 18:07

    Oma:

    Lieve Astrid,
    Ik ben blij te horen dat het goed met je gaat. Ik ben nu in Breda en je moeder heeft voorgelezen wat jij allemaal hebt geschreven, omdat de letters op het beeldscherm niet duidelijk genoeg zijn dat ik ze ook kan lezen.We gaan zo naar Marielle voor de verjaardagen van haar en
    Bas.
    Veel liefs van oma

  • 14 September 2006 - 11:06

    M:

    P.S. als je nog een keer midden in de nacht bel, kan dan nog wa segge :P...kuss

  • 14 September 2006 - 11:08

    M:

    Mijn berichtjes flippen denk ik, maar je kan het meisje succes...kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 39777

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: