18 september - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu 18 september - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

18 september

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

19 September 2006 | Cyprus, Nicosia

18 september 2006,
Vanmorgen ben ik om half 10 wakker geworden. Ik had gisteravond nog wat kleren gewassen dus die had ik nog niet in mijn koffer gedaan. Helaas waren ze nog steeds nat. Dus ik ben even naar de accounting geweest om mijn salaris op te halen. Het was nog steeds niet in orde. Dat is al de 5e keer dat ik had afgesproken dat ik het zou kunnen komen ophalen en dat het er niet was. Terwijl iedereen het de 5e van September al heeft kunnen ophalen. Ze hebben nu belooft dat ik het de 2e van oktober krijg met het geld wat ik in September heb gewerkt. Ik hoop dat ze het nu wel waar maken. Anders ga ik erachter aan bellen aangezien ik heb gevraagd naar welk nummer ik kan bellen als ik vragen heb. Maar goed verder ben ik mijn werkkleding wezen inleveren, mijn inklok kaart ingeleverd. En toen mijn natte kleren toch ook maar ingepakt. Daarna heb ik me uitgecheckt en om half 1 ben ik aangekomen in het Hilton Cyprus. Vanuit daar heb ik een taxi genomen naar het appartement. Ik heb lekker mijn kamer ingericht, Helaas is mijn kamer een beetje saai. Dus als er mensen zijn die een pakketje willen sturen met leuke (goedkope spullen die ik kan achterlaten) erin is dat altijd welkom, of leuke kaarten, maar brieven zijn ook heel welkom! Dan kan ik mijn kamer wat op fleuren. Trouwens het kost maar ongeveer rond de 7 euro om een pakketje te sturen naar hier! En lekkere dingen zijn ook welkom hoor! Zoals drop! Dat kan je hier natuurlijk nergens kopen! En foto’s!
Mijn adres is:
p/a Stasinou 44
fourth floor, flat 50
Nicosia 2002, Cyprus

Ik hoop dat ik snel iets zie of hoor!
Groetjes,
As


19 september 2006,
Ik was lekker op tijd gaan slapen…. Niet dus! Ik vond het zo fijn om gezellig met Manon en Tessa in het appartement dat we tot laat nog hebben zitten kletsen. En ze waren pas om 1uur ’s nachts klaar met werken. Dus je kunt wel nagaan dat we laat naar bed zijn gegaan. Vanmorgen om 11uur werd ik uit mijn bed gebeld door het hotel. Of ik binnen een half uur kon komen. Ik heb me snel gedoucht en aangekleed en ben gegaan. Daar had ik met Koela afgesproken en met de supervisor van de lobby, Marios. Daar kreeg ik te horen dat ik alleen in de lobby, bar en restaurant zal gaan werken. Wel een beetje jammer aangezien ik in het andere hotel ook naar de receptie mocht voor 2 maanden en een maand met de quality manager mocht mee lopen. Maar goed, ze hadden die2 Nederlandse jongens ook van alles belooft en die hebben er ook niks van gezien en gemerkt. Dus zijn ze in dit hotel alleen maar eerlijk. Ze hadden trouwens gezegd dat ik een witte blouse en een zwarte rok moest mee nemen. Helaas had ik geen zwarte rok. Dus zouden ze dat wel regelen. Dus ik denk ok ik begin gelijk met werken. Maar toen ik daar was zeiden ze dat ik de dag erop mocht gaan werken. Ook lekker hoor! Nog een extra dagje vrij! Ik heb helaas al wel een heleboel uren gemist al. De eerste week dat mijn hotel was overboekt en nu alweer een dag. Maar ik kom toch wel aan mijn uren aangezien ik 6 dagen per week werk en 8,5 uur op een dag.
Maar om even terug te komen op dat ik nu in het appartement zit… Ik ben nog nooit zo blij om in een klein, benauwd, warm appartement te zitten! Haha Wel grappig dat zo’n appartement beter is dan in een groot hotel met airco, eigen televisie eigen badkamer enzovoorts.
Nou ik even genieten van mijn vrije dag. Vanaf morgen moet ik weer 6 dagen gaan werken. Ik heb lekker een krant gekocht dat ik weer up to date kan blijven, en ik ga denk ik eindelijk eens proberen te bruinen!
Groetjes en heel veel liefs!
Kuzz Astrid

  • 19 September 2006 - 20:38

    Marielle:

    He schatje,
    Ik ben weer eens huiswerk aan het maken, ik ben een beetje afgeleid dat wel. Ik heb net de gilmore girls gekeken, was leuk. Luke heeft een dochter, daar kwam hij vandaag achter. Je mist dus een hoop :P
    Ik ben heel erg blij dat je het nu wel naar je zin hebt. Zit je nu in het appartement met die vriendinnen van je? Was er nog plek dan? Dat andere hotel heette toch ook het Hilton? Of heb ik het verkeerd? Dat kan hoor, ik ben nogal verstrooid. Ik ben weer op dieet vanaf morgen dus Bas zal wel overspannen worden van mijn chagrijnigheid. Ik kan er niets aan doen, maar eigenlijk kan een mens gewoon niet zonder fatsoenlijk eten. Mijn laatste avondmaal was een groente kroket. Dan weet je dat ook weer. Ik hoop maar dat ik het volhou.
    Nou ik heb je weer voorzien van genoeg informatie.
    Tot snel!
    x Mariel

  • 21 September 2006 - 21:17

    Mama:

    Hoi liefie,
    Na het berichtje van marielle ook maar even eentje van mij. Wat een leuke kaart heb je ons gestuurd. Ik ben er heel blij mee. Er is vanaf hier eigenlijk verder niet zoveel nieuws te vertellen. Vooral omdat we elkaar bijna elke dag op msn spreken. Ik heb je ook een email gestuurd, waarop ik snel antwoord moet hebben, maar dat zie je wel.
    Groetjes en een dikke knuffel,
    xxxxx
    mama

  • 23 September 2006 - 14:50

    Ronald:

    Hey astrid,
    Dit is de eerste keer dat ik je site leest. Nu snap je wel dat ik er geen hol van snapt van al je berichten dus heb Myrelle maar als hulplijn gebruikt en die had me ffks bijgepraat. Hopelijk gaat het nu wat beter meej je stage en succes verder groeten Ronald

  • 25 September 2006 - 09:18

    Mama:

    Hoi Astrid,

    Wordt tijd dat je de site weer eens een beetje aanpast, of heb je het nu zo druk met werken dat je daar helemaal geen tijd meer voor hebt?

    Kus,
    mama

  • 25 September 2006 - 20:52

    Tweety..:

    Komt er nog een vervolgstory of hoeist nou :p kuss tweety fan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 39758

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: