Mijn verhaal voor de krant - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu Mijn verhaal voor de krant - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

Mijn verhaal voor de krant

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

08 Oktober 2006 | Cyprus, Nicosia

21 Augustus 2006, Vandaag is het dan zover! De dag waar ik naar toe had geleefd, maar waar ik vandaag liever van had gehad dat de dag nog even uit bleef. De dag dat ik vroeg moest opstaan om nog wat dingen te regelen voor dat ik om 15.00uur in het vliegtuig stap. De dag dat ik voor 5 maanden naar Cyprus vertrek. Om 13.00 stond ik daar dan, voor de incheck balie om mijn koffer te laten wegen en af te geven. De tijd van 13.00 tot 14.30 ging sneller dan ik had gewild. Zwaaiend naar mijn afscheidscomité liep ik de grens over. Nu kan ik niet meer terug!

In het vliegtuig om 15.00 uur, voelde ik me al weer wat vrolijker en vond ik het weer leuk om naar Cyprus te gaan.
Om 20.00 Cypriotische tijd kwamen we aan op het vliegveld in Larnaca. Toen we voorbij de paspoortcontrole waren, stond daar een man met 1 bordje: Manijou-Llse Bijou en Nielaas Stria, we hadden toch door dat daar moest staan, Manon-Ilse Bijl en Astrid Nieland. Deze man, die overigens erg aardig was, liet ons wat gratis eten in zijn pizza restaurant op het vliegveld. Terwijl we zaten te eten kwam er een dokter langs die ons alleen even moest zien. Daarna zijn we met de taxi ieder naar ons eigen hotel gebracht. Eerst Manon en toen ik, Maar helaas was de 5 minuten loop afstand van elkaar af, 15 a 20 minuten met de auto!
Toen ik in het hotel aankwam ben ik lekker naar mijn kamer gegaan en gaan slapen om uit te rusten van de reis. De volgende ochtend moest ik vroeg opstaan want er waren wat problemen. Om 12uur kreeg ik te horen dat het hotel was volgeboekt en ik moest naar een ander hotel tijdelijk tot ze weer een kamer voor me hadden. Toevallig ging ik naar het hotel waar Manon zat, dus dat was wel heel fijn. Konden we samen Nicosia ontdekken. Manon ging die dag naar een appartement dus ben ik mee gegaan naar dat appartement. In het appartement zaten nog 2 hele aardige Nederlandse meisjes, waar ik ook goed mee kon opschieten.
Na een week kreeg ik bericht dat er weer plaats was en dat ik weg kon uit dit kleine benauwde appartement en terug naar een hotel kamer voor mezelf, met airco, eigen badkamer, en eigen televisie. Toch voelde ik me prettiger in het appartement. De dagen leken namelijk erg langzaam te gaan, waarom? Omdat het werk niet zo leuk was, het was te rustig, en ik mocht alleen bestellingen weg brengen en schoonmaken. Ook de collega’s waren wat minder leuk. Alleen Cypriotische, Poolse en Russische collega’s. Op zich is dat niet zo erg maar wel als ze alleen Grieks, Russisch of Pools met elkaar praten. Met wie moet je dan gezellig eens iets gaan doen als je alleen engels of Nederlands kan. Na 2 weken ben ik gaan kijken of de mogelijkheid bestond om overgeplaatst te worden naar een ander hotel. En na een week mocht ik naar hetzelfde hotel mocht als waar Manon stage liep en naar hetzelfde appartement als waar Manon verbleef. Ik had al een aantal mensen hier leren kennen toen ik hier een week zat. De collega’s zijn een stuk leuker en dan is het werk ook gelijk een stuk leuker. Veel dingen ken en weet ik al, maar ik mag hier een stuk meer doen dan in het andere hotel. Misschien is er nog de mogelijkheid naar een andere afdeling te gaan. Maar ik ga zeker een hoop leren van een half jaar in het buitenland zitten! En ik zou iedereen die de kans krijgt dit willen aanraden!

Astrid Nieland

  • 08 Oktober 2006 - 17:17

    Marielle:

    He liefje,

    Ow, Bas roept dat het eten klaar is. Dus ik moet even snel typen. Ik ben nog niet zo lang wakker, ik heb nachtdienst gehad en nu al avond eten. Morgen moet ik ook weer gewoon naar school, dus ik moet wel even in een normaal ritme terug keren. Ik moet morgen weer een presentatie geven. Vreselijk vind ik dat. Ik kan er niets aan doen. Maar ja het moet nu eenmaal. Verder heb ik het ontzettend naar mijn zin op school. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik studeer.
    Heel apart gevoel is dat. Je krijgt de groetjes van Bas trouwens. Hoe is het met jou? Heb je nog leuke mannen ontmoet? ;)
    Zet hem op he! Haha. Ik moet nu snel gaan eten.
    X marielle

  • 09 Oktober 2006 - 08:38

    Rona:

    Hey Astrid,

    Alles goed? Hier wel hoor, heb alleen nog steeds een beetje heimwee. Ik wou je eigenlijk een mailtje sturen maar moet jullie adressen ff zoeken, want die liggen nog ergens in mijn koffer, die ik nog steeds op moet ruimen. Veel plezier nog en groetjes aan die meiden!

    Kus Roon

  • 09 Oktober 2006 - 09:30

    `Lieke:

    Hey meissie!

    K hoorde vn len dat je nu wel op een fijne plek bent waar het beter is! schrok wel toen ik hoorde hoe moeilijk je het toen ff had. Gelukkig is alles nu beter, wat vind je er tot nu toe allemaal van? Njaa als je terug komt gaan we weer snel poolen he!! :D

    Kusz xxx lieke

  • 09 Oktober 2006 - 11:50

    Astrid:

    Heej heej,
    Marielle ik vind het super fijn dat je weer studeert en dat je het naar je zin hebt natuurlijk! Ik hoop dat de presentatie goed is gegaan!

    Heej Rona wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn site. Zoals je misschin al wist, ik woon ook weer in het appartement! Maar mijn aanbod geld nog steeds... asl je heimwee hebt naar hier dan ruilen we wel:P
    Nog steeds je koffer niet uitgepakt? oh oh oh...
    Maar mijn Email adres is astridnieland@hotmail.com

    En Lieke,
    Wat leuk dat je een beetje met me mee leeft! Ik heb het nu weer heel erg naar mijn zin! Maar ik wil nog steeds naar huis :( maar ik kan het nu de laatste 3 maanden ook nog wel volhouden! nog 3 weekjes dan zit ik al op de helft! En als ik terug kom dan gaan we zeker weer poolen!

    Heel veel liefs en kuzzies voor jullie!

    Astrid

  • 18 Oktober 2006 - 23:22

    Mama:

    Hoi snoeppie,

    Toch een berichtje van mij. Ik heb niet echt veel te vertellen, want we spreken en mailen elkaar regelmatig. Maar toch. Je moet de groeten van Latifa hebben, die heb ik vanavond op msn gesproken een hele tijd. En raad eens: ze heeft een dochter! Leuk he?
    Ze heet Yasmine. Het pakketje voor Elmar is klaar en gaat morgen op de post en dan kan ik weer verzamelen voor een pakje voor jou. De doos heb ik al. Ik verzamel tegenwoordig dozen die geschikt zijn hiervoor. Nieuwe hobby, ja toch. Je kunt maar ergens een hobby van maken.

    Liefs en kusjes,
    xxxxxxx
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 39752

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: