eindelijk weer een nieuw bericht - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu eindelijk weer een nieuw bericht - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Astrid Nieland - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een nieuw bericht

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

20 Oktober 2006 | Cyprus, Nicosia

06 oktober 2006,
Dag lieve mensen!
Wat gaat de tijd toch hard zeg! Nog een paar dagen en dan zit ik al op een derde! Iedere week vliegt echt voorbij! Het is gewoon alweer oktober! Nog een maandje en dan hebben we hier een feestje! Tessa is dan jarig. Van af november zal de tijd echt hard gaan! Er komen dan 2 nieuwe Nederlandse huisgenoten. En in December heb je allemaal feest dagen, en dan is het al weer januari. Ik heb het nog steeds naar mijn zin. Het werk is niet echt geweldig maar de mensen zijn wel leuk! Het is alleen vervelend als we thuis zitten met z’n drieën dan weten we soms niet eens meer hoe je sommige woorden in het Nederlands zegt. Verder hebben we een gesprek gehad met supervisors, ze dachten dat we het niet meer naar onze zin hadden. Ik vroeg me eigenlijk af waarom ik ook want ik was er pas net en heb het NOG wel naar mijn zin. Later hebben we een gesprek met Koela gehad en ze heeft gezegd dat ze gaat kijken of ze kan regelen dat we ook in een andere afdeling kunnen komen. Ik heb gezegd dat ik nog heel graag in de receptie wil. Ze gaat kijken of ze het kan regelen. Maar voorlopig blijf ik nog in de Lobby want ik ben er net. Dat was het weer even voor vandaag!

15 oktober 2006,
We hebben afgelopen maandag een schoonmaakrooster gemaakt. Dat was wel nodig ook. De ene week doet iemand de keuken, de week erop de woonkamer en de week daarop de badkamer en Toilet. Er moesten ook consequenties zijn voor als je niet schoonmaakt want anders kan je het ook gewoon een keer niet doen. Als je niet schoonmaakt moet je 5 pond in een potje doen. Dat is net geen 10 euro. Is misschien wel veel, maar stimuleert wel om op te gaan ruimen. Deze week was iedereen een beetje laks ik zelf ook. Dus hadden we in plaats van vrijdag, zondag de deadline gemaakt. Tessa voelde zich niet lekker en die heeft dus helaas niet haar taken kunnen doen en Manon heeft haar taken ook niet gedaan. Ik had deze week keuken. Ik was om 18.30 klaar met werken, ik ben thuis gekomen en eens lekker de keuken op gaan ruimen. Toen ik eenmaal klaar was, ben ik door gegaan met de badkamer en de woonkamer. Dus ons huis is weer lekker schoon en opgeruimd.
Dus als die nieuwe meisjes komen, komen ze in een schoon en opgeruimd huis. Manon is bezig met de stofzuiger, die niet werkte, te laten maken door het hotel. Dan kunnen we ook eindelijk stofzuigen!

19 oktober 2006,
Mijn verhalen beginnen iets wat saai te worden! Dat betekent dus dat ik maar weer eens wat leuke dingen moet gaan doen! Helaas heb ik niet vaak tegelijk met de andere dames vrij, deze maand toevallig wel! 1 dag met Tessa en 1 dag met z’n drieën. Maar toen moesten we echt een grote schoonmaak houden! Oh ik ben de vorige keer nog wat vergeten! 12 oktober, heb ik afgezien van post van school, mijn eerste post gehad! Een pakketje met allemaal leuke en lekkere dingen erin van mijn moeder. Met drop, en spullen om mijn kamer op te vrolijken en alvast wat kerst spullen aangezien ik met de meiden graag het huis leuk wil versieren met kerst! Er zaten ook nog handige dingen in als ibuprofen (want dat kennen ze hier niet), en wat toilet spullen want dat is hier heel duur! (zoals alles hier duur is!) Oh, en ik heb wat problemen met mijn geld! Sommige weten er al vanaf denk ik, maar de dagen dat ik van 21 augustus tot 31 augustus heb gewerkt, waren niet goed verwerkt, waardoor ze steeds zeiden ja dat komt morgen goed en toen werd het steeds volgende week. Maar ze hadden het steeds maar niet. Toen ik halverwege september stopte met werken toen zeiden ze tegen me dat ik het op kon komen halen, inclusief het geld van september. Toen ik het op kwam halen zeiden ze, ja we sturen het naar het hotel waar je gaat werken. De 1e dag van oktober is het er. Ik ben weer wezen kijken en ze hadden het niet. Ik heb toen gebelt, en weer zeiden ze ja volgende week. Ik ben weer in het hotel gaan kijken, en nog steeds hadden ze het niet! Toen is de vrouw van accounting eens even gaan bellen met de accounting van het Hilton park. En die zeiden aan het einde van deze week is het er. Ik ben vandaag gaan kijken ipv vrijdag, en het was er nog steeds niet! Ik wacht er nu al meer dan een maand op! Dat kan toch niet? Maar goed ik kan er weinig aan doen!
Zo dat was het voorlopig weer even.

Kuzz Astrid

  • 20 Oktober 2006 - 17:36

    Jannes:

    haajs hoeist bij jou? hier goed hor heb lekker vakantie van school en mag op gesprek bij landal voor stage :) jeej.. maar ben je al beetje bruin en mis je ons al beetje? xx

  • 21 Oktober 2006 - 12:26

    Marielle:

    Zo, eerste tentames zitten er op, nu woensdag nog een en dan is periode 1 helemaal afgesloten. Ik heb geen idee hoe ik het gemaakt heb. Ik vond het best moeilijk namelijk dus is het afwachten. Ik ga zo even met mama naar de action, de moeder van Bas is maandag jarig en die viert het vanavond. Bas ligt nog in bed, hij is ziek. Het is echt heel zielig, ik hoop dat ie het wel naar zijn zin heeft vanavond ondanks zijn zieke gevoel.
    Ik moet eigenlijk allang weg maar ik wilde nog even een berichtje achterlaten voor je. Hoe is het weer daar nu? Ik had vernomen dat jullie nogal nood weer hadden daar. Bij de kust van Turkije waren vanaf het strand zelfs meerdere tornado's te zien in zee. Lijkt me wel gaaf om te zien (zolang ze niet aan land komen).
    Ik ga nu, veel plezier en je bent al weer bijna thuis. Dan kunnen we samen wachten tot elmar er ook weer is. ;)
    Groetjes Marielle

  • 21 Oktober 2006 - 15:47

    Annoeska:

    heyhey....dat is fijn om te horen dat je het nog naar je zin hebt...t gaat inderdaad snel zonder dat je t in de gaten hebt hoor.nog veel plz daar en tot gauw...mzzl he...groetjes annoeska en ruud

  • 21 Oktober 2006 - 16:24

    Mama:

    Hoi Astrid,

    Lekker ding ben jij zeg! Je zit tijden te klagen dat ik nog geen berichtje heb achtergelaten en zodra ik dat heb gedaan voeg jij een nieuw bericht toe en is mijn boodschap gelijk weer weg. Maar er staat nu gelijk alweer een nieuwe dus je hoeft niet weer te gaan klagen. Zo! Lekker puh! Hahaha.
    Leuk hoor zo'n nieuw bericht, maar ik mis nog steeds de foto's erbij. Hoe ziet het hotel waar je nu werkt er bijvoorbeeld uit? En de omgeving waar je woont? En ben je al naar de kapper geweest, zo ja, een foto van je nieuwe kapsel. Ik ben benieuwd.
    Ik heb verder geen nieuws te melden en spreek je binnenkort vast wel weer op msn.
    Veel groetjes en een dikke knuffel.
    xxxxxxx
    mama

  • 21 Oktober 2006 - 16:59

    M:

    Ik leer, studeer en verveel me omdat ik maandag toetsen heb... ik wil na jou toe..!!!! kuss Mij

  • 22 Oktober 2006 - 16:36

    Ilona:

    heeeey meiske
    Hoe is het dn??
    Met mij goed..
    Jmmr dat ik nie kon komen he maar ja dn gaan we volgende keer ergens anders naar toe keej??
    veel plezier daar nog,,
    Dagdag
    Veel liefs
    XxX Ilona

  • 26 Oktober 2006 - 20:11

    Jannes:

    Nou je mag wel wat trug sture hor :( haha geintje :P xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Ik ben Astrid, Ik zit in het 3e leerjaar van de opleiding commerciele economie aan Avans Hogeschool. Omdat ik in het 3e jaar 5 maanden moet stage lopen ga ik naar Zuid-Afrika en dan Kaapstad. Hier loop ik straks stage bij The Big Green Directory. Mijn reis zal beginnen in augustus en in januari ben ik weer terug! Dus tot snel weer! Groetjes, Astrid

Actief sinds 14 Aug. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 39769

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Brazilië

09 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Stage in Zuid-Afrika Kaapstad

21 Augustus 2006 - 21 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: